Nicolas Huss, CEO al Hotelbeds, a enumerat trei oportunități de afaceri generate de noile obiceiuri ale cererii. O cerere care preferă destinațiile interne în locul zborului cu avionul și care este, de asemenea, șicanată de problemele de vara trecută de pe unele aeroporturi europene; caută destinații alternative la cele tradiționale, evitând algomerația; și prezintă modele de rezervare forte diferite în funcție de perioada săptămânii, optând pentru sejururi mai scurte în zilele lucrătoare, de exemplu, ceea ce este avantajul hotelurilor, care își pot astfel veniturile prin primirea unui număr mai mare de persoane. Huss a participat la Hotelbeds MarketHub Europe din Amsterdam.
Ceea ce cer clienții mai precis de orice, a declarat Tom van Gessel, responsabil de parteneriate pentru EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa) în sectorul turismului la Google. este o „experiență fără fricțiuni pe tot parcursul itinerariului de călătorie. Nu este ușor, dar tehnologia ne poate ajuta.
Andrew Brown, director regional pentru Europa, Orientul Mijlociu și Oceania al WTTC (Consiliul Mondial al Călătoriilor și Turismului), a subliniat că „folosim tehnologia pentru a face interacțiunea umană cât mai lipsită de fricțiune, dar nu trebuie să uităm că suntem o industrie a oamenilor”.
Și, după cum a recunoscut Huss, „tehnologia nu va rezolva totul. Clienții preiau controlul, ei fiind cei care plătesc și decid”. (A se cit: Călătorul preia controlul, iar acest lucru va schimba industria turismului). „De aceea trebuie să ne folosim de ea pentru a oferi cea mai bună experiența clienților, în mod transversal, pe tot parcursul călătoriei lor, datorită unei conexiuni mai bune între diferiți furnizori„. (A se citi: Colaborarea între furnizori este necesară pentru a îmbunătăți personalizarea).
Această interconectare este mai importantă ca niciodată în cazul noilor turiști care încep să călătorească de pe piețele emergente, cum ar fi China și India. Concentrându-se pe aceștia, NH Hotel Group, potrivit directorului său comercial, Fernando Vives, pe lângă faptul că „investește masiv în tehnologie pentru a reduce fricțiunile și a obține o mai mare personalizare, alocăm, de asemenea, buget pentru ceea ce noi numim „brilliant basics”, elementele de bază ale produsului nostru, deoarece trebuie să ne asigurăm că acesta funcționează perfect”.
Sustenabilitatea, un element nenegociabil
După cum a subliniat Luigi Cabrini, președintele GSCT (Global Sustainable Tourism Council), pandemia „a sporit preocuparea pentru sustenabilitate„, transformând turismul, în cuvintele lui Huss, într-o „experiență în care aceasta este un element nenegociabil„. Dovada este faptul că Hotelbeds a început, de asemenea, să distingă cele mai sustenabile hoteluri, „cele preferate de cerere, care sunt dispuse să plătească mai mult pentru ele”.
Problema, după cum a recunoscut Cabrini, este că „în sectorul turismului există 200 de programe de certificare a sustenabilității. Într-un fel, acest lucru este pozitiv, pentru că arată că există interes, dar generează și multă confuzie, deoarece dor 5% din sector este certificat, ceea ce arată că unele dintre aceste certificări au puțină credibilitate„.
Pentru a atenua această slăbiciune, GSTC a recunoscut deja 60 dintre aceste certificări și a oferit asistența în procesele de acreditare a hotelurilor, distributorilor și destinațiilor. De fapt, certificatele unor companii mari, precum TUI, Hilton, EasyHolidays și Jet2holidays, printre multele, au fost deja acreditate de GSTC.
În acest an sens, Cabrini a evidențiat creșterea numărului de certificări” atunci când un distribuitor se angajează să contracteze numai cu furnizori care au această certificare, așa cum a făcut Royal Caribbean. Între timp, Turcia dezvoltă cu noi un Program Național de Turism Sustenabil, prin care se angajează că toate hotelurile sale să fie certificate de GSTC până în 2030.
Și, după cum a concluzionat președintele său, „redresarea sectorului turistic ne oferă posibilitatea de a menține aspectele pozitive și a le îmbunătăți pe cele negative, deoarece provocările nu s-au schimbat supraaglomerarea, risipa de resurse, reducerea biodiversității etc.”. Trebuie să fim cu toții preocupați să nu repetăm greșelile în această redresare, deoarece este clar că unele lucruri trebuie să se schimbe”.
„Supraviețuirea turismului depinde de sustenabiitate, din punct de vedere ecologic, social și economic, pentru că oamenii vor să călătorească în destinații care sunt menținute în condiții bune și lucrează într-un sector căruia îi pasă de acest lucru”, a conchis Luigi Cabrini.
Sursă: hosteltur.com