Industria turismului lucrează de ani de zile la personalizarea comercializării sale, dar poate că s-a bazat poate prea mult pe transferul experiențelor implementate de industria distribuției retail în general. Prin urmare, Andy Owen Jones, cofondator și director al BD4, a întrebat la Phocuswright Europe, dacă nu cumva industria a adoptat o abordare greșită a problemei.
Modul de a defini și viza anumite segmente ale cererii este un subiect de discuție fierbinte de ani de zile și este o muncă grea, având în vedere frecvența redusă cu care călătorim, în comparație cu numărul de ori când cumpărăm articole de primă folosință, de exemplu, împreună cu elementele multiple și complexe ale unei călătorii.
„Un client poate pleca într-o excursie la schi cu prietenii urmată de city break într-o capitală europeană și de o vacanță în familie”, este vorba de aceeași persoană, dar cu gusturi și nevoi foarte diferite.
În interviul pe care Owen Jones l-a acordat pentru PhocusWire Studio, acesta a dat exemplul voucherelor de reducere, care sunt adesea oferite online de către companiile de turism, fără a ști cu adevărat cui i se adresează oferta respectivă. Jones a fot mai degrabă în favorea aflării cine este pe cale să renunță la itinerariul de cumpărare, cine este mai sensibil la preț și cine ar fi cumpărat oricum fără reducere.
În opinia sa, „trebuie să începi să te gândești cum să codifici ce audiență este relevantă, să înțelegi care este contribuția fiecărui individ la acea audiență și să confirmi care va fi mai mult sau mai puțin valoroasă ca urmare a luării inițiativei.
Cele mai recente inițiative în personlizare în:
– Site-uri web de ultimă generație: centrate pe utilizator, mobile și experientă
– Partajarea datelor între furnizori pentru a îmbunătăți experiența clienților
Dincolo de segmentare, a concluzionat expertul, „haideți să vorbim mai mult despre personalizare și să construim audiențe și segmente pornind de la indivizi și nu invers, pentru că poți lua indivizi și crea segmente, dar nu poți lua un segment și construi indivizi”.
Informația de referință este disponibilă pe site-ul Phocuswire.
Sursă: hosteltur.com