Shadow

Măsurarea impactului social, următoarea provocare în aplicarea criteriilor ESG

Criteriile ESG (de mediu, sociale și de guvernanță) au devenit din ce în ce mai importante în diferitele domenii ale turismului. Provocarea actuală pentru Nikolaos Gkolfinopoulos, șeful departamentului de turism al ICF, este „cum să măsurăm impactul social. Avem nevoie de un sistem pentru a discuta cu rezidenții și a afla impactul turismului asupra vieții lor de zi cu zi, în fațete foarte diferite care nici măcar nu au legătură între ele; daca beneficiile sectorului sunt transferate către ei; ce părere au despre utilizarea obiceiurilor lor ca marfă pentru a atrage vizitatori; cum își pot dezvolta rutina în sezonul de vârf, etc. Pe scurt, ei își pot da cu părerea despre impactul turismului asupra vieții lor de zi cu zi. Pe scurt, ei își pot da cu părerea despre acest subiect”. Gkolfinopoulos a participat la World Travel Market la un panel pe tema „Destinațiile se aliniază cu comunitățile locale pe piețe externe„, completat de un altul pe tema „Putting the S in ESG„. 

Șeful departamentului ICF susține „implicarea populației locale în ceea ce o interesează cel mai mult, în modul în care vede viitorul, în ceea ce nu facem și in ceea ce ar dori să facem. Trebuie să sistematizăm cumva participarea lor la mecanismul de luarea a deciziilor; să îi considerăm ca parte integrantă a părților interesante, nu ca simpli beneficiari ai turiștilor”.

„Trebuie să acordăm un nou rol locuitorilor din destinații, să îi aducem în ecosistemul turistic, astfel încât să se alăture dezvoltării viitoare a acestuia, alături de întreprinderi și administrații, ca părți interesate”, a subliniat Nikolaos Gkolfinopoulos. 

Hazel McGuire, director general al Intrepid Travel pentru Regatul Unit și Irlanda, a declarat că este în favoarea „echilibrării puterii între vizitatori și comunitățile rezidente, astfel încât condițiile să nu le fie dictate de către industrie. Vizitatorii ar trebui să-și amintească faptul că aceasta nu sunt destinații de vacanță care trebuie vizitate, ci locuri în care trăiesc oameni și care promovează un schimb cultural între cele două părți.

Măsurarea impactului social, provocarea în aplicarea criteriilor ESG
De la stânga la dreapta, Rajdeep Gahir, director de expansiune, The Good Hotel; Kiran Haslam, director de marketing, Diriyah Company; Tracy Lanza, director de dezvoltare de brand, Red Sea Global; și moderatorul Joe Naaman, director general, Twenty31 Consulting. Sursă: Hosteltur.

Tracy Lanza, Head of Brand Development la Red Sea Global, este de părere că cheia este „implicarea comunității, de a crește împreună cu comunitatea și de a le permite să dețină această parte a experienței”, în timp ce Hamid Bentahar, președintele Confederației Naționale de Turism din Maroc, consideră că „localnicii nu sunt oameni de vizitat, ci împreună cu turiștii trebuie să facă din țară cea mai bună destinație pentru a trăi și a vizita, acesta fiind obiectivul strategiei noastre turistice”.

În căutarea autenticității

După cum a subliniat Lanza, „oamenii vor să cheltuiască bani pentru autenticitate pentru a o experimenta, dar, în același timp vor ca cheltuielile lor să se întoarcă la destinație„. Din acest motiv, el a recomandat „să ne concentrăm pe storytelling pentru a obține un succes mai mare în promovare, mizând pe o autenticitate diferențială. Pentru a face acest lucru, chiar persoanele din comunitate care beneficiază de aceste cheltuieli ar trebui să fie cele care spun povești, astfel încât partenerii lor să aibă oportunități de a genera o valoare cu povești care să atragă. Pentru că oamenii vor să vadă ceva real de care simt foarte conectați”.

„Experiențe autentice cu localnicii sunt ceea ce își amintesc vizitatorii atunci când se întorc acasă, precum și faptul că banii rămân în acea comunitate”, a declarat Hazel McGuire. 

În acest fel, țări precum Bosnia-Herțegovina și Islanda lucrează, după cum a explicat Ibrahim Osta, consilier principal pentru creștere economică și afaceri la Chemonics International, la „extinderea razei lor de acțiune către noi destinații necunoscute, profitând de această căutare a autenticității.

Măsurarea impactului social, provocarea în aplicarea criteriilor ESG
De la stânga la dreapta, Hamid Bentahar, președintele Confederației Naționale de Turism din Maroc; Nikolaos Gkolfinopoulos, șeful departamentului de turism al ICF; Hazel McGuire, director general pentru Marea Britanie și Irlanda la Intrepid Travel; Ibrahim Osta, consilier principal pentru creștere economică și afaceri la Chemonics International; Eliza Reid, prima doamnă a Islandei; și moderatorul Rachel O’Reilly, director de comunicare la Kuoni. Sursă: Hosteltur.

Islanda a urmat aceeași linie strategică în favoarea, în cuvintele primei sale doamne Eliza Reid, a „de-sezonalizării și de-localizării activității turistice, cu noi destinații în care se pot bucura de noi experiențe. La aceasta adăugăm.  Angajamentul Islandei pentru Sustenabilitate, la care îi invităm pe toți vizitatorii noștri să se alăture, în care adunăm elementele cheie a ceea ce înseamnă turismul sustenabil, cu cazuri practice și reguli pentru conservarea mediului”.

Mai multe articole despre World Travel market

Împotriva fobiei față de turism, implicarea rezidenților în dezvoltarea turismului

Cele mai disruptive efecte cu care se confruntă turismul mondial

Riscuri și oportunități pentru evoluția turismului global în 2024

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.