Shadow

IHIF: creșterea prețurilor nu este singura opțiune pentru a face față creșterii costurilor

În ciuda provocărilor pe care le ridică actualele perspective macroeconomice, administratorii și operatorii de active au posibilitatea de a rămâne în fața concurenței prin îmbunătățirea productivității și eficienței. Acest lucru a fost auzit la Forumul Internațional de Investiții Hoteliere (IHIF) de luna trecută de la Berlin, unde au fost propuse  alternative la creșterea prețurilor pentru a face față creșterii costurilor, cum ar fi protejarea performanței financiare, valorificarea tehnologiei și investițiile în oameni. Toate acestea pentru a menține valoarea activului.

Tehnologia ca instrument cheie

Pentru Ruslan Husry, directorul general al HR Grouptehnologia „este un instrument cheie pentru a ne îmbunătăți performanța. Cea din front office este o parte esențială a călătoriei digitale a clienților, dar o folosim și în back office pentru a susține informațiile din registrele noastre.

El a fost de acord cu Simon Vincent, președintele Hilton Worldwide pentru EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), care a subliniat că „tehnologia are un rol important de jucat în rescrierea parcursului client. Ne concentrăm pe digitalizarea experiențelor pentru a elimina ceea ce clientul nu are nevoie. Am integrat cu succes o mulțime de tehnologii diferite în cloud pentru a face acest lucru.

Opțiuni de externalizare

Pentru Sabine Schaffer, co-fondator și CEO al Pro Invest Group, externalizarea este cheia pentru îmbunătățirea eficienței. În cazul ei, au „centralizat funcții precum gestionarea ESG (mediu, social și guvernanta), achiziții și contabilitatea. Toți acești profesioniști pot locui în afara hotelului. În acest fel, avem in situ doar personalul din front office, deoarece am externalizat și unele activități de back office în India.

Acesta a adăugat: „Am experimentat externalizarea serviciilor, cum ar fi micul dejun, inclusiv a personalului, nu doar din motive financiare, deși am redus și costurile, ci pentru a ne face modelul de afaceri sustenabil. Dar problema cu personalul nu se referă doar la costuri, ci și la găsirea și păstrarea talentelor.

Masa despre eficiență, productivitate și rentabilitate. De la dreapta la stânga, Mohammed Alawadhi, de Cheval Collection; Ruslan Husry, a HR Group; moderatorul, John S. Fareed, președinte global a Howarth HTL; Allison Reid, de la Aimbridge Hospitality; Sabine Schaffer, de la Pro Invest Group; și Simon Vincent, de la Hilton.

Toți experții sunt de acord că acordarea de atenție problemelor legate de personal este un factor-cheie în îmbunătățirea productivității. Deși Mohammed Alawadhi, directorul general al Cheval Collection, a recunoscut că „nu este întotdeauna ușor. Pentru a crea eficiență operațională, am grupat multe roluri, de exemplu, le-am cerut directorilor generali să gestioneze mai multe locații. Esențial este să îi recompensăm suficient”.

Allison Reid, Global Growth Director la Aimbridge Hospitality, a declarat: „unul dintre cele mai mari costuri ale noastre cel cu personalul. Aceste costuri au scăzut ușor în raport cu inflația, dar este foarte important să monitărizăm în mod constant ceea ce se mișcă și să încercăm să înțelegem dacă poate fi înlocuit cu altceva.

Recuperarea turismului de vacanță vs. turismului de afaceri

Pentru a preveni rămânerea în urmă a sectorului, participanții la IHIF au fost, de asemenea, în favoarea unei abordări ceva mai agnostice în ceea ce privește atragerea turiștilor de agrement și de afaceri.

Reid a subliniat că „ne confruntăm cu toții cu o revenire a veniturilor, dar trebuie să fim atenți la o posibilă scădere a turismului de vacanță în viitor, în același timp ce știm cu toții că afacerea va reveni. La un moment dat, profesioniștii vor trebui să se întoarcă pe drumuri pentru a-și vedea clienții, pentru ca Zoom-ul nu te poate duce decât până la un anumit punct. Acest lucru va ajuta, de asemenea, cu structurile de costuri, deoarece acest segment este puțin sensibil la preț„.

Alte știri generate în această ediție a IHIF, în:

IHIF 2023: cinci tendințe care vor modela viitorul hotelurilor

IHIF: Mișcări îndrăznețe ale hotelurilor pentru a profita de oportunități

După cum a subliniat Vincent, „previziunile pentru turismul de afaceri sunt mai puternice decât credeau mulți. Segmentul vacanțelor a condus redresarea pe toate piețele, dar dacă ne uităm la ratele de ocupare la mijlocul săptămânii, putem confirma că turismul de afaceri își revine. În acest moment, veniturile de vacanțe sunt cu mult peste nivelurile de dinainte de pandemie, sunt aproape acolo în cazul turismului de afaceri și încă sub nivelul de la marile reuniuni și evenimente. Dar criteriul cheie este însă gradul de ocupare și suntem foarte mulțumiți de aceste rezultatele.

Într-adevăr, a concluzionat Schaffer, „o parte din creșterile de costuri cu care ne confruntăm pot fi transferate clienților, dar trebuie să ne întrebăm cât din ce în ce mai mulți oameni sunt dispuși să cheltuiască mai mult pentru experiențe și călătorii și mai puțin pentru cumpărarea de bunuri materiale, dar, în același timp presiunile inflaționiste continuă să afecteze clienții”.

Informația de referință este disponibilă pe site-ul Hospitality Investor.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.