Operațiunile maritime cu zero emisii nete de gaze cu efect de seră (GES) sunt posibile în prezent dacă sunt disponibili combustibili alternativi. Așa sustine compania de croaziere MSC, care tocmai a efectuat un experiment cu succes cu MSC Euribia, cea mai nouă navă a companiei care funcționează cu gaz natural lichefiat (GNL). După o călătorie de patru zile, navă a consumat cu 43 de tone mai puțin combustibil decât era prevăzut.
MSC Euribia a efectuat călătoria sa inaugurală cu zero emisii nete de gaze cu efect de seră de la Saint Nazaire (Franța) la Copenhaga (Danemarca) între 3 și 8 iunie, inlcusiv o zi la Amsterdam.
O călătorie care „marchează o schimbare de paradigmă pentru industrie”, potrivit unui comunicat al companiei, deoarece nava a atins această nouă etapă folosind bioGNL ca și combustibil și înainte de obiectivul 2050 pentru acest sector.
Un geamăn digital (o navă virtuală care reproduce fluxul și utilizarea optimă a energiei la bord a fost utilizat pentru a evolua performanța sa, iar MSC a concluzionat că, pe parcursul călătoriei de patru zile, MSC Euribia a avut o performanță cu 11% mai bună decât geamănul său digital, realizând o economie totală de 43 de tone de combustibil.
În timpul călătoriei, nava nu a fost nevoită să folosească niciodată mai mult de două dintre cele patru motoare disponibile, datorită profilurilor optime de viteză, rută, ajustarea și configurarea motoarelor, precum și datorită optimizării stricte a consumului de energie al hotelului, inclusiv HVAC (încălzire, ventilație și aer condiționat), bucătării și iluminat.
Căldura necesară pentru bucătării, sistemele de încălzire și apă caldă de la bord a fost recuperată de la motoarele navei, ceea ce înseamnă că nu a fost nevoie să se folosească cazanele pe toată durata călătoriei.
Obținerea unui randament net zero a fost posibilă prin utilizarea bio GNL ca și combustibil, ceea ce pe MSC Euribia este posibil datorită unui sistem de echilibrare a masei, cea mai rentabilă și mai eficientă metodă de obținere a beneficiilor GNL regenerabile din punct de vedere ecologic.
Datele obținute și informațiile culese în timpul călătoriei vor fi folosite pentru a optimiza navele existente în flotă, reducând și mai mult intensitatea emisiilor în întreaga flotă MSC Cruises.
Această călătorie MSC Euribia a fost recent recunoscută în industria croazierelor, primind premiul pentru „Inițiativa de Sustenabilitate a Anului 2023” în cadrul Seatrade Cruise Awards 2023, anunțat pe 6 septembrie la Hamburg, Germania.
Pentru a progresa mai rapid către obiectivul realizării unor astfel de croaziere este nevoie de „o disponibilitate mai mare a combustibililor regenerabili, astfel încât industria maritimă în ansamblu să poata repeta această performanță. Cu un nivel adecvat de sprijin din partea guvernelor și instituțiilor internaționale pentru a stimula accelerarea progreselor tehnologice și disponibilitatea combustibililor regenerabili, industria poate ajunge la croaziere cu emisii net zero până în 2050″, a declarat Michele Franconi, vicepreședinte senior, Cruise Division Optimisation, MSC Group.
Semnarea recentă a unei scrisori de intenție între MSC Cruises și furnizorul de combustibil Gasum, MSC Cruises va avea acces la gazul sintetic lichefiat sau e-LNG, un combustibil regenerabil produs din hidrogen.
„Suntem pregătiți și așteptăm să achiziționăm mai mulți dintre acești noi combustibili. Între timp, vom continua să învățăm din datele obținute în urmă călătoriei cu emisii de gaze cu efect de seră GHG net zero și să folosim aceste constatări ca punct de referință pentru livrarea următorului nostru transport de GNL”, a declarat Linden Coppell, vicepreședinte pentru sustenabilitate.
Mai multe informații despre croaziere și sustenabilitate
– Croaziere sustenabile? Flota viitorului va fi decarbonizată
– Cum o pandemie a ajutat industria de croazieră să fie mai sustenabilă
Sursă: hosteltur.com