Shadow

Echilibrul dintre tehnologie și factorul uman, un element cheie pentru viitorul turismului

Tehnologiile, cum ar fi machine learning și inteligența artificială, au potențialul de a transforma sectorul turismului mondial, însă operatorii trebuie să găsească echilibrul corect între noile tehnologii și tratamentul uman. Acest lucru a fost înregistrat în cea mai recentă ediție a Arabian Travel Market (ATM), care a avut loc la Dubai la 1 mai, târg considerat barometrul pieței turismului din Orientul Mijlociu și Africa de Nord după ce a adunat peste 2.500 de expozanți în Dubai World Trade Center. 

Aplicația de tehnologie în acest sector are, fără îndoială, un imens potențial de dezvoltare, de care pot beneficia toate companiile. Nu în zadar, potrivit datelor furnizate de Danielle Curtis, directorul expoziției ATM pentru Orientul Mijlociu, „investiția media a hotelurilor în tehnologia informațiilor este în prezent de 4% deși aproape 3 sferturi din activități manuale dezvoltate în industrie au potentialul de a fi automatizate„.

Cu toate acestea, el a recunoscut că pentru companiile din sectorul din regiune este vital să găsească un echilibru între ‘high-tech’ și ‘high-touch’, având în vedere reputația sa mondială bazată pe servicii de înaltă calitate și personalizate. Pe termen lung, companiile din industria turismului din Orientul Mijlociu își vor menține, probabil, angajamentul față de interacțiunea umană, dar cu ajutorul tehnologiei„.

Această contributie a tehnologiei trebuie să se bazeze, potrivit lui Matt Raos, vicepreședinte senior al B2B pentru segmentele corpotative și de agrement ale Emirates, în „o implementare colaborativă pentru îmbunătățirea călătoriei clientului de la început până la sfârșit”.

Imagine de la târgul de anul trecut, care a reunit 39.000 de prefesioniști din domeniul turismului din Orientul Mijlociu și Africa.
Imagine de la târgul de anul trecut, care a reunit 39.000 de prefesioniști din domeniul turismului din Orientul Mijlociu și Africa.

Provocarea este dat, adauga el, de faptul că facem parte dintr-un ecosistem mai larg. Nu există niciun jucător care să poată face totul pentru toată lumea singur. Trebuie să fim conștienți de faptul că toți participăm la acest ecosistem și că găsim modalități de colaborare pentru a oferi clienților experiențele pe care le doresc. Ideea este ca întreaga industrie să colaboreze într-un ritm care nu este stabilit de cel mai lent membru al lanțului”.

 

Tehnologii cu un potențial mai mare

Inovațiile din aplicarea a machine learning și a inteligenței artificiale, cum ar fi roboții concierge și majordomii, precum și recunoașterea facială și tehnologia pentru personalizarea camerei, sunt din ce în ce mai populare în secotul hotelier internațional. Cu toate acestea unele lanțuri din regiune sunt reticente în a le implementa datorită așteptărilor ridicate ale clientului generate de pregătirea de înaltă calitate a profesioniștilor.

În ciuda acestui fapt, adevărul este că tehnologii, precum realitatea virtualăroboții asistenți și chatbots facilitează deja experiența clienților din acest sector. Prognozele arată că până în 2020, 66.000 de roboți cu abilități de relații publice vor fi vânduți în întreaga lume; în timp ce aplicațiile tehnologiei beacon în industria hotelieră până în 2026 vor fi evaluate la 72.000 de milioane de dolari.

Alte tehnologii, cum ar fi internetul tuturor lucrurilor, pot contribui la creșterea eficienței companiilor în sectoare precum aviația, unde de exemplu, prin ameliorarea costurilor de întreținere neplanificate cu doar 1% ar putea genera economii de până la 250 de milioane de dolari pe an, potrivt raportului comandat de firma Colliers International de către ATM.

La rândul său, machine learning, așa cum a subliniat Charbel Sarkis, responsabil al Google pentru verticalele de Turism, Hoteluri, Retail și Comert Electronic pentru Orientul Mijlociu și Africa de Nord, „nu este ceva care se va întâmpla în viitor, ci mai degrabă este operațional și ne permitem să prezicem comportamentul pentru a personaliza experiența de călătorie completă. Dacă, de exemplu, este prima dată când vizitez Roma, voi avea așteptări diferite față de călătorul care a trecut deja de cinci ori și se întoarce pentru afaceri. Machine learning poate ajuta la personalizarea rezervărilor pe care le primim”.

Mai multe informații despre acest târg în articolul WhatsApp și Facebook, asistenții noștri personali și de călătorii?

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.