Shadow

Cum pot obține hotelierii cel mai mare randament din eforturile lor de marketing digital

Marketingul digital, după cum ne-a reamintit Marta Romero, consultant senior la Mirai Consulting, „este o investiție necesară pentru a duce canalul direct acolo unde se află clienții și pentru a obține cel mai mare volum de vânzări posibil. În cadrul strategiei de distribuție, este fundamental pentru a capta și a genera oportunități. Intermediarii au învățat bine această lecție și o aplică într-un mod exemplar, oferind hotelierilor un avantaj de zeci de ani„.

În opinia Martei Romero, este de înțeles „să vrei să obții cel mai randament posibil al investiției. Din fericire, în prezent, în domeniul marketingului digital este mai ușor ca niciodată, deoarece tacticile din acest domeniu pot fi completate cu instrumente de automatizare, inteligență artificială (machine learning) și optimizare, care ajută la obținerea acestor rezultate”.

Pentru expertă „secretul succesului constă în alinierea corectă a strategiei de vânzări directe marketingul digital” și oferă „ghidul său de supraviețuire pentru a obține cele mai bune rezultate din campanii”:

  1. Căsnicia ideală: site web + motor de rezervări. Acesta este locul în care hotelierul își direcționează clienții și unde își rentabilizează eforturile. Este foarte elementar, dar fără el nu își va putea monetiza investițiile.
  2. Măsurați și analizați site-ul web și vânzările: acestea vor ajuta să vă înțelegeți audiența și cei mai importanți indicatori, astfel încât să puteți stabili atât punctul de plecare, cât și obiectivul pe care doriți să-l atingeți și să trasați o foaie de parcurs în consecință.
  3. Nu este vorba numai de investiții: hotelierii pot profita la maximum de mediile organice, care îi vor ajuta să își sporească vizibilitatea și cota de popularitate (share of voice, în engleză) la un cost foarte scăzut.
  4. Nu neglijați vitrinele: motoarele de metacăutare îţi permit să concurezi cot la cot cu intermediarii pentru clientul final. Puteți începe cu un model de comisionare dacă vă simțiți mai confortabil și, pe măsură, ce câștigați încredere, puteți migra la modele CPC mai eficiente și mai profitabile.
  5. Pariați pe brand: trebuie să acoperiți cât mai mult posibil toate căutările de hoteluri și branduri, altfel veți ieși din joc. Profesionistul de sector poate avea cea mai bună poziționare organică, dar dacă nu se afla pe aceste poziții, altcineva va avea avantajul. Apărare.
  6. Nu limitați investiția în brand la un buget zilnic sau lunar, deoarece cu cât vă limitați mai mult bugetul, cu atât este mai greu să obțineți un randament al investiției. Este ca și cum ai porni mașina cu frâna de mâna trasă. Este posibil să nu acoperiți numărul mediu de clicuri pentru a obține o rezervare sau să vă epuizați bugetul în timpul dimineții, neacoperind orele de vârf de conversie.
  7. Gradul de ocupare și fluxul de vânzări nu sunt liniare, așa că nici investițiile nu ar trebui să fie. Caracterul sezonier, atât în ceea ce privește rezervările, cât și călătoriile, este o realitate. Nu poți acoperi o lună „slabă” cu același buget cu luna noiembrie și Black Friday, de exemplu. Lucru care poate fi rezolvat prin revenirea la punctul anterior.
  8. Valorificați tehnologia, optimizați și automatizați investițiile pentru a atinge obiectivele în mod eficient și mai rentabil, Instrumentele oferă soluții care pot face munca mecanică în locul profesionistului, care se poate astfel concentra pe strategie.
  9. Nu vă grăbiți, până când partea cea mai de jos a pâlniei, cea mai apropiată de momentul de cumpărare al utilizatorului, nu este acoperită 100%, hotelierul nu trebuie să se implice în acțiuni mai scumpe și mai atractive. Odată ce a stăpânit această parte, poate începe să se desfășoare acțiuni care vor contribui la atragerea unui trafic mai mare și a unor vânzări incrementale, dar care vor fi, de asemenea, mai puțin profitabile. De aceea, ar trebui să vă aliniați obiectivele cu acțiunile pe care doriți să le realizați.
  10. Stop & Think. Întotdeauna trebuie să măsori, evaluezi, să te oprești și să gândești. Marketingul digital nu merge de unul singur, ci trebuie integrat în strategia de distribuție. Dacă nu obțineți rezultatele așteptate, este posibil ca ceva în cadrul întregului ecosistem să nu fie în ton, așa că înainte de a renunța la o investiție, ar trebui să vă întrebați dacă există ceva ce puteți ajusta pentru a o face să funcționeze mai bine (disponibilitate, prețuri, etc.)”.

„Investiția în marketingul digital este departe de a fi un risc”

Romero a ținut să precizeze că „astăzi investiția în marketingul digital este departe de a fi un risc, însă primul pas este alinierea corectă a strategiei cu obiectivele pe care le doriți să le atingeți. De exemplu, să știi dacă urmărești mai multe rezervări sau mai mult trafic, deoarece costul și randamentul investiției vor varia în funcție de răspuns.

Investițiile în marketingul online, a adăugat el, „este necesar pentru a dezvolta canalul direct și a câștiga independență. A o considera o cheltuială este un obstacol. Dacă hotelierul este dispus să plătească unui terț un comision de până la 20-25% pentru o rezervare, de ce să nu facă același lucru pentru canalul său direct?

Și a concluzionat asigurând că „deși intermediarii sunt încă foarte necesari în ziua de azi (mai ales cei care adaugă valoare) și nu pare că vor dispărea pe termen scurt, dacă toți hotelierii își fac bine treaba și își consolidează relația cu clientul final, poate că nu este atât de departe ziua în care vom începe sa scriem elogiul pentru cei care doar apar sau ne întunecă distribuția”.

Informația de referință este disponibilă pe blogul Mirai.

hotelier survival guide profitable inversion mirai

Mai multe articole având ca sursă Mirai:

Legea UE privind piețele digitale, cu accent pe gatekeepers

Sfârșitul parității: cum să batem OTA-urile cu propriile cărți

Motoarele de metacăutare: contribuție în creștere la vânzări, dar cota de piață este în scădere

Ce poate face hotelierul pentru a-și îmbunătăți competitivitatea și a vinde mai mult?

Prețul mediu net, un aspect necesar pentru un bun revenue manager

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.