Croaziere și vânzare directă: echilibru și întoarcere la origini

Produsul croazierelor este unul dintre cele mai complexe de pe piață, în ciuda faptului că în ultimii ani am fost martorii unei mișcări a companiilor de vânzare directă. În acest caz, și datorită complicației sale mari, vânzările directe coexistau cu o prezență foarte puternică în canalele tradiționale, chiar mai mare, iar în unele cazuri a fost un experiment care a recomandat revenirea la origini. 

 

Croazierele sunt din ce în ce mai prezente în cifra de afaceri a agențiilor de turism pe marile piețe europene, cum ar fi Germania. Potrivit DRV, acest produs reprezintă 13% din vânzările operatorilor de turism, cu o cifră de afaceri de peste 3.400 de milioane de euro pe an. Iar cifrele firmei de consultanță ta-ts indică faptul că în 2017 vânzările de croaziere au fost fundamentale pentru agențiile germane, în creștere cu 14,5%, în timp ce în 2016 acestea erau linia lor de salvare pentru a evita să ajungă pe numere roșii. 

 

Este dificil de știut procentul de vânzare directă realizate de companiile de transport maritim, deoarece este o informație pe care acestea o mențin ascunsă, temându-se în mod clar să piardă tratamentul favorabil din partea agențiilor. Toate insistă asupra angajamentului său față de intermediari. Acesta este cazul Norwegian Cruise Line, a cărui fost Președinte și Director General pentru Europa, Christian Böll, a declarat pentru ziarul spaniol Hosteltur că „agenții de turism sunt partneri fundamentali ai companiei, există un procent din vânzări online, dar acesta este mult mai mare prin intermediul agențiilor”. Deși echilibrul este diferit în funcție de piață, în cazul Europei, acesta este un angajament mare al companiei și, prin urmare, se concentrează pe instruirea profesioniștilor. „Fără a lăsa deoparte vânzările directe, pulsul nostru cel mai puternic este pentru agent”. 

Suite The Haven by Norwegian de NCL.
Suite The Haven by Norwegian de NCL.

 

La rândul său, Business Development Manager Spain & Portugal al Oceania CruisesRoberto Cabello, crede că în viitor „cele două canale vor putea coexista, există oameni cărora le place să vorbească direct cu companiile, iar alții au nevoie de sfaturi din partea agenției de turism”. De asemenea, depinde de categorie. „La produse precum ale noastre, unde prețurile sunt mai mari decât media unei croaziere standard sau o croazieră pentru familie, clientul dorește mai multă consiliere, dorește să aibă totul pregătit și să nu aibă grijă de nimic”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.