Interviu/TripAdvisor a anunțat acum două luni o alternativă la modelul tradițional de distribuție online, așa cum a publicat evisionturism, deși apar unele îndoieli cu privire la succesul unui astfel de model perturbator în sector, cu care suntem totuși obișnuiți în alte domenii ale vieții noastre de zi cu zi. Nu este suprinzător că, TripAdvisor este un gigant în dificultate (și nu doar din cauza pandemiei), dar așa cum constată în acest interviu Pau Siquier, director de Marketing online la Mirai, „se reinventează”. Lansarea TripAdvisor Plus este o mișcare foarte interesantă pentru a se diferenția de concurența sa și a încerca să adauge în continuare valoare utilizatorului„. Succesul său va depinde de „atractivitatea conținutului”.
În ce măsură sunt interesante hotelurile să participe la această inițiativă dacă ar putea afecta strategia lor de vânzare directă?
Fiecare va trebui să-și evalueze situația. în momente atât de delicate precum cele în care trăim și cu un model de afaceri atât de perturbator în care utilizatorul este taxat și nu hotelul, este ușor ca hotelierul să o considere o opțiune mai mult decât interesantă pentru a genera vânzări fără cost, cu excepția ofertei de reducere sau valorii adăugate exclusive pe care o oferă platforma. Întrebarea este dacă TripAdvisor Plus generează vânzări incrementale sau canibalizează vânzările existente. Și asta rămâne de văzut.
Credeți că va avea succes, că oamenii vor fi dispuși să plătească 99 USD pe an cu acest model forte diferit în sector?
Este greu de știut. Este prea devreme acum și fiind disponibil doar în Statele Unite în acest moment. Ceea ce este incontestabil este că este un angajament puternic al TripAdvisor, cu un model perturbator pe care nicio altă companie relevantă din sector nu l-a realizat înainte. Un model cu care alte sectoare, precum streamingul video, triunfă și cu care ne obișnuim. Eu personal cred că succesul mai mare sau mai mic al TripAdvisor Plus va depinde de atractivitatea conținutului. Adică, cât de exclusive sunt ofertele și propunerea de valoare a produsului disponibil.
Cu această inițiativă, caută TripAdvisor noi modele de afaceri deoarece vede modelele sale tradiționale de afaceri în pericol din cauza lui Google?
TripAdvisor se reinventează. Și o face în ultimii an. Acesta continuă să fie site-ul web de turism cu cei mai mulți utilizatori din lume și acolo se află puterea sa. Cu toate acestea, în ultima vreme venitul său s-a diminuat și caută modalități pentru a monetiza în continuare acești milioane de utilizatori care au încredere în site-ul său. În ceea ce privește motorul de metacăutare, una dintre liniile sale de venit, cred că vede de fapt o amenințare în GHA (Google Hotel Ads), cu care cu greu va putea concura. Lansarea TripAdvisor Plus para o mișcare foarte interesantă pentru a se diferenția de concurența sa și a încerca să adauge valoare utilizatorului.
Caută astfel să rămână pe piață competitivă a motoarele de metacăutare sau este o linie de afaceri reziduală?
În opinia mea, încearcă să mențină o anumită poziție proeminentă în cadrul motoarelor de metacăutare, probabil un numărul 2. Dar cred că, acesta caută o linie de venituri mai fixă și nu atât de dependentă de incertitudinea cu care am trăit de când a început pandemia. Spre deosebire de alte motoare de metacăutare, TripAdvisor oferă un model CPC, plătit de hoteluri. Odată cu apariția pandemiei, hotelurile și-au retras investiția în marketingul digital, astfel încât majoritatea veniturilor au scăzut și ele. TripAdvisor Plus mi se pare o formulă inovatoare cu o propunere de valoare pentru utilizator și un punct de intrare atractiv pentru hotel în ceea ce privește un model de afaceri care garantează puțin mai mult linia sa de venituri.
Sursă: hosteltur.com