Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) și-a actualizat previziunile privind performanța financiară a companiilor aeriene în 2022, estimând că, pe măsură ce ritmul de redresare din criza COVID-19 se accelerează, pierderile industriei transportului aerian se reduc la -9,7 miliarde de dolari (-9,220 mil. €), prognoză mai bună decât cea din octombrie 2021 de -11,6 miliarde de dolari (11,035 mil. €).
Aceasta este o îmbunătățire semnificativă față de pierderile de 137,7 miliarde de dolari (131,001 miliarde de euro), o marjă netă de -36%, raportată de industrie în ansamblu în 2020 și de 41,100 miliarde de dolari (40,050 miliarde de dolari), o marjă netă de -8,3% marjă în 2021.
„Câștigurile în eficiență și randamentele îmbunătățite ajută companiile aeriene să reducă pierderile, chiar dacă creșterea costurilor cu forța de muncă și cu combustibilul cresc, acestea din urmă fiind determinate de o creștere de +40% a prețulului global al petrolului în acest an”, subliniază raportul IATA, prezentat la cea de-a 78-a Adunare Generală Anuală (AGA) a avut loc la Doha, Qatar.
Mai multe despre informații:
– Companiile calculează pierderi nete de 173 miliarde de euro între 2020 și 2022
– Așa se recuperează traficul aerian, înainte și după (în imagini)
– IATA: fără restricții, cererea internațională reprimată crește vertiginos
Alte aspecte importante ale anului 2022
Raportul IATA subliniază, de asemenea, că cererea puternic reprimată, ridicarea restricțiilor de călătorie în majoritatea piețelor, șomajul scăzut în majoritatea țărilor și extinderea economiilor personale conduc la „o reaparație a cererii” care va aduce numărul de pasageri pana la 83% din niveluri pre-pandemice în 2022″.
„Optimismul și angajamentul industriei față de reducerea emisiilor sunt evidente în livrarea netă așteptată a peste 1.200 de aeronave în 2022”.
Industria în ansamblu va opera 33,8 milioane de zboruri, 86,9% din volumul anului 2019 (38,9 milioane de zboruri(.
Venituri și costuri
Willie Walsh, Director General al IATA, a subliniat că „reducerea pierderilor este rezultatul muncii grele de a menține costurile sub control pe măsură ce industria avansează. Îmbunătățirea perspectivei financiare vine dintr-o creștere de 44% a costurilor, în timp ce veniturile au crescut cu 55%„.
IATA estimează că industria va atinge venituri de 782.000 de milioane de dolari (743.350 de milioane de euro), cu +54,5% mai mult decât în 2021 și 93,3% față de nivelurile din 2019.
Cheltuielile generale vor crește la 796 miliarde de dolari (756,782 miliarde de euro), cu 44% mai mult decât în 2021, reflectând costurile suportarii unor operațiuni mai mari precum costul inflației în unele elemente cheie.
Cu o factură de 192 de miliarde de dolari (182,545 de miliarde de euro), combustibilul este cel mai mare cost al industriei in 2022, 24% din costurile totale, față de 19% în 2021. Acesta se bazează pe un preț mediu estimat de 101,2 dolari/baril pentru țițeiul Brent și 125,5 USD pentru jet kerosen. Războiul din Ucraina menține prețurile țițeiului Brent ridicate. Cu toate acestea, combustibilul va reprezenta aproximativ un sfert din costuri în 2022.
Sursă: hosteltur.com