Orice criză poate deveni o sursă de oportunități, așa cum am văzut în cea precedentă. Iar aceasta, deși provocată de un agent niciodată văzut anterior, nu avea să fie altfel. Cyril Ranque, președinte al Travel Partners Group la Expedia, a aprofundat acest lucru în timpul participării sale la In Sync, workshop-urile online organizate de promotorii târgului de investiții hoteliere IHIF, Questex Hospitality, unde a chemat sectorul să lucreze împreună ca industrie pentru a recâștiga încrederea.
Această criză, în cuvintele lui Cyril Ranque, „ne-a ajutat să știm că trebuie să simplificăm pentru a ne concentra asupra esențialului într-un mod mai eficient. De asemenea, pentru a acorda mai multă încredere relației cu partenerii noștri, căutând mereu interesul clientului, pentru a recâștiga activitatea în ochii lor, a scădea reticența lor și a-i determina să călătorească din nou.
Pentru aceasta, Expedia, după cum a explicat Ranque, „colectează informații de la toți partenerii noștri pentru a ști ce fac pentru a-și informa clienții și a fi mai eficienți în costuri pentru a fi rentabili”.
În acest proces, tehnologia este în centrul atenției, „facilitând experiența fără contact, de exemplu în procesele de check-in și check-out, adaptând la hoteluri procesele pe care deja suntem obișnuiți să le efectuăm în companiile aeriene”.
Criza reprezintă și o oportunitate, după cum a subliniat președintele Travel Partners Group al Expedia, pentru „poziționarea de noi destinații pe hartă, destinații secundare care pot oferi o mai mare diversitate și care trebuie să își concentreze eforturile de marketing pentru a promova noi experiențe”.
Alții care sunt chemați să se reinventeze, potrivit lui Ranque, de data aceasta în segmentul hotelier, sunt „hotelurile de gamă medie, între produse de lux și economice”.
Destinațiile și companiile, după cum a subliniat el, „trebuie să lucreze împreună pentru a recâștiga încrederea în cerere, întrucât destinațiile sunt deschise, simplificând călătoriile”. Un bun exemplu în acest sens sunt anulările gratuite, cu până la 24 de ore în avans, disponibile în 70% din hotelurile cu care lucrează, cu 20% mai mult decât înainte.
Și toate acestea mai unite ca niciodată, deoarece „hotelurile au nevoie de recuperarea zborurilor internaționale și deschiderea de frontiere, deoarece cererea internă a fiecărei țări nu este suficientă pentru a le umple”.
Și asta este, a concluzionat el, „apetitul pentru călătorie este mai puternic decât oricând și foarte rezistent, însă modele de afaceri trebuie să se adapteze, simplificând experiența clienților pe tot parcursul itinerarului său de calatorie”.
Sursă: hosteltur.com