Viteza și confortul continuă să fie priorități de top pentru pasagerii de transport aerian, motiv pentru care aceștia adoptă din ce în ce mai mult biometria, tehnologia de recunoaștere facială cu date biometrice pentru a simplifica procesele de călătorie și a elimina cozile de la aeroporturi, precum și procesele care pot fi efectuate în afara aeroportului pentru a obține această rapiditate, potrivit rezultatelor celui mai recent sondaj Global Passenger Survey (GPS) 2023 realizat de Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA).
Sondajul oferă informații despre ceea ce își doresc pasagerii de la experiența lor de călătorie cu avionul. Rezultatele GPS provin din răspunsurile a peste 8.000 de pasageri din peste 200 de țări la sondajul realizat IATA.
Nick Careen, vicepreședinte senior al IATA pentru operațiuni de securitate și siguranță, rezumă rezultatul general: „Pasagerii au fost foarte clari: vor să petreacă mai puțin timp cu rezervările și să se deplaseze mai repede prin report. Iar pentru a realiza acest lucru, ei sunt din ce în ce mai dispuși să utilizeze datele biometrice pentru a îndeplini mai multe sarcini premergătoare plecării în afara aeroportului”.
Planificare și rezervare
Pasagerii doresc comoditate atunci când își aleg locul de plecare și planifică călătoria. Ei preferă să zboare de pe un aeroport din apropierea casei, să aibă toate opțiunile și serviciile de rezervare disponibile într-un singur loc și să plătească cu metoda de plată preferată.
- Proximitatea față de aeroport a fost principala prioritate pentru pasageri atunci când și-au ales punct de plecare (71%). Aceasta a fost mai importantă decât prețul biletului (31%).
- O mică majoritate preferă să facă rezervări direct la compania aeriană (52%). Cu toate acestea, indiferent de canalul de rezervare, aceștia ar dori să aibă vizibilitate completă a ofertei tarifare, inclusiv un acces ușor la produsele și serviciile opționale.
Metoda de plată
- Pasagerii au ales o anumită metoda de plată în principal pentru comoditate (62%).
Dintre cele șapte metode de plată, cea mai populară a fost cardul de credit/debit (73%), urmat de portofoliul digital (18%) și transferul bancar (18%), cu variații regionale mari în ceea ce privește utilizarea cardurilor: cardurile de credit/debit sunt cele mai populare în America Latină (85%), Europa (81%) și America de Nord (74%), cu cea mai mică preferință în Africa (57%); în timp cea mai populară metodă în Asia-Pacific este portofoliul digital (41%).
- Principalele probleme de plată menționate de respondenți au inclus imposibilitatea de a utiliza opțiunea preferată sau de a plăti în rate; alții au menținut un proces de plată plictisitor și preocupări legate de securitatea plăților.
Facilitarea călătoriilor
Cerințele privind vizele sunt complexe și descurajează călătorii doresc un proces de viza digital și online. În plus, mulți sunt dispuși să împărtășească informațiile lor privind imigrația pentru a simplifica procedurile la aeroport.
- 36% au exclus posibilitatea de a călători într-o anumită destinație din cauza cerințelor de imigrare. Patruzeci și nouă la sută dintre călători au citat complexitatea procesului ca fiind principalul factor de descurajare, 19% din cauza costurilor și 8% din cauza preocupărilor legate de viața privată.
- În cazul în care sunt necesare vize, 66% dintre pasageri doresc să le obțină online înainte de a călători, 20% preferă să meargă la consulat sau la ambasada și 14% la aeroport.
- 87% dintre pasageri au indicat că ar împărtăși informațiile privind imigrația pentru a accelera procesul de sosire la aeroport, în creștere faţă de 83% raportat în 2022.
Procesele aeroportuare
La aeroport, viteza este esențială. Pasagerii se așteaptă la procese simplificate și la timpi de așteptare minimi. Aceștia sunt interesați de utilizarea biometrei pentru a accelera procedurile, preferând să finalizeze mai multe procese în afara aeroportului și să ajungă la aeroport gata de zbor.
- Pasagerii se așteaptă să se deplaseze prin aeroport mai repede ca niciodată. 74% au declarat că, atunci când călătoresc singuri cu un bagaj de mână, se așteaptă să ajungă de la bordură la poartă în 30 de minute sau mai puțin.
- Pasagerii doresc să realizeze mai multe elemente ale zilei de călătorie în afara aeroportului. 45% dintre călători consideră că imigrația este principală etapă care trebuie parcursă în afara aeroportului. Înregistrarea este pe locul al doilea, cu 33%, urmată de bagaje, cu 19%. Iar 91% sunt interesați de un program special pentru călătorii de încredere (verificarea antecedentelor) pentru a accelera controalele de securitate.
- Pasagerii doresc mai multă flexibilitate și mai mult control asupra procesului de transport al bagajelor. 67% ar fi interesați de preluarea și livrarea la domiciliu, 77% au declarat că ar fi dispuși să înregistreze un bagaj dacă ar putea să-l eticheteze și să-l verifice înainte de a ajunge la aeroport, iar 87% ar înregistra un bagaj dacă ar putea să-l urmărească. În plus, interesul pentru autodetecţie este în creștere: 57% dintre călători au folosit sau doresc să folosească etichete electronice pentru bagaje.
- Încrederea în identificarea biometrică este în creștere.În ultimele 12 luni, 46% dintre pasageri au folosit date biometrice în aeroport, în creștere de la 34% în 2022. În plus, 75% dintre pasageri preferă să folosească date biometrice în locul pașapoartelor și al cărților de îmbarcare tradiționale. Dintre cei care au folosit identificarea biometrică în timpul călătoriilor lor, 46% au raportat o rată de satisfacție de 85%. În timp ce protecția datelor rămâne o preocupare pentru jumătate dintre călători, 40% ar fi mai deschiși la soluțiile biometrice dacă ar avea încredere că informațiile lor personale sunt în siguranță.
Inițiativa One ID a IATA revoluționează procesele aeroportuare prin utilizarea biometriei, astfel încât pasagerii să nu mai fie nevoiți să stea la coadă la plecare sau la sosire.
Sursă: hosteltur.com