Shadow

2020: mai puține accidente și victime, dar o rată de accidente mai mare

În 2020, au existat 38 de accidente aviatice, dintre care 5 mortale, și 132 de decese și, deși aceste cifre reprezintă o îmbunătățire față de cele 52 de accidente, 8 decese și cele 240 de decese în 2019, în număr brut, din cauza reducerii record de 53% ale operațiunilor de transport aerian anul trecut din cauza pandemiei COVID-19, rata totală a accidentelor, inclusiv accidentele cu daune substanțiale și pierderea corpului aeronavelor și a turbopropulsoarelor companiilor IATA și non-IATA, a crescut de la 1,11 în 2019 la 1,17 accidente pe milion de zboruri, o cifră mai mare decât rata medie de 5 ani (2016-2020), care este de 1,38 accidente pe milion de zboruri. Cu toate acestea, aproximativ 1.795 de mil. de pasageri au zburat în siguranță în aproximativ 22 de milioane de zboruri în 2020. De fapt, riscul de deces de 0,13 pentru 2020 înseamnă că un pasager ar putea efectua în medie un zbor zilnic timp de 461 de ani înainte de a suferi un accident soldat cu moartea la bord și un zbor zilnic timp de 20.932 de ani pentru a experimenta un accident de avion fatal

 

Acest lucru este dezvăluit de Raportul de siguranță din 2020 publicat joi de Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) în care colectează date despre performanțele industriei aviatice comerciale în acest domeniu. 

 

IATA subliniază faptul că, în ciuda faptului că anul trecut a existat o ușoară creștere cu șase sutimi a ratei accidentelor, adică în cifra proporțională pe milion de zboruri, datorită faptului că datele de baza ale zborurilor operate au fost mult mai mici decât în 2019 din cauza opririi cauzate de restricțiile operaționale datorate pandemiei COVID-19, există o reducere continuă a accidentelor, atunci când se ia în considerare o rată medie mobilă de cinci ani de 2,24 (2011-2015) comparativ cu 1,38 (2016-2020). 

 

Rata accidentelor pentru companiile aeriene membre ale IATA a fost de 0,83 la un milion de zboruri, o îmbunătățire față de rata medie pe 5 ani de 0,96; în timp ce rata accidentelor pentru toate companiile aeriene din registrul IOSA – auditul operațional al IATA – a fost chiar mai mică, de 1,20 la 1 milion de zboruri. Riscul de deces a fost neschimbat comparativ cu media pe cinci ani, de 0,13. 

 

Siguranța și bunăstarea pasagerilor și a echipajelor noastre sunt prioritatea principală a aviației. Publicarea Raportului de siguranță penru 2020 ne amintește că, chiar dacă aviația se confruntă cu cea mai profundă criză, ne-am angajat să facem aviația mai sigură. Știm că un accident este prea mare. Fiecare fatalitate este o tragedie și este vital să învățăm lecțiile potrivite pentru a face aviația și mai sigură”, a declarat Alexandre de Juniac, director general și CEO al IATA. 

 

El a subliniat că industria aviației a observat o îmbunătățire în materie de siguranță în 2020 în raport cu unele valori cheie, deoarece numărul total de accidente, accidente fatale și decese a scăzut comparativ cu 2019, precum și liniile de tendință pe cinci ani. 

 

Companiile aeriene din registrul IATA Operational Safety Audit (IOSA), care include toate companiile aeriene IATA, care au depășit performanța companiilor aeriene care nu sunt înregistrate. Pierderea controlului în timpul zborului a avut zero accidente în 2020, iar daunele produse în timpul zborului au cauzat cele mai multe număr de decese, consolidând necesitatea de a continua să identifice riscurile și amenințările și să ia măsuri pentru a le reduce. 

 

„Zborul este sigur, deși industria a făcut un pas înapoi în performanță în 2020. Reducerea severă a numărului de zboruri a amplificat impactul fiecărui accident atunci când am calculat tarifele. Dar cifrele nu mint și nu vom lăsa acest lucru să devină o tendință. Ne vom concentra și mai mult pe siguranță în această perioadă de operațiuni reduse și pe măsură ce programele de zbor sunt reconstruite atunci când lumea se deschide”, a adăugat de Juniac. 

 

Pentru prima dată în mai mult de 15 ani au existat accidente cu pierderea controlului în timpul zborului (LOC-I), care au reprezentat cea mai mare proporție de decese din 2016. Absența unor astfel de evenimente în 2020 a fost o evoluție pozitivă”. 

 

Cu toate acestea, de Juniac a subliniat că, „având în vedere rapoartele inițiale ale anchetei privind pierderea tragică a Sriwijaya Air SJ 182 la începutul anului 2021, trebuie să continuăm să învățăm și să ne îmbunătățim. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.