Turismul de lux, segmentul care crește cel mai mult la nivel mondial

Segmentul de turism care a crescut cel mai mult în ultimii cinci ani a fost turismul de lux, potrivit datelor compilate de târgul de turism ITB de la Berlin în colaborare cu compania de studii de piață IPK International.

Conform acestor statistici, anul trecut s-au înregistrat un total de 46 de milioane de călătorii internaționale de lux, ceea ce a însemnat o creștere de 48% față de cifra înregistrată în anul 2010.

„Turismul de lux a explodat. Călătoriile high-end sunt segmentul cu cea mai mare creștere la nivel mondial”, susține ITB.

„Cu o crestere cumulată de 48% în cinci ani, din 2010 până în 2014, creșterea turismului de lux a fost de două ori mai mare decât cea reprezentată de totalul călătoriilor internaționale, care au crescut cu 24% în aceeași perioadă”.

Pentru elaborarea acestei analize statistice, călătoriile de lux au fost definite ca cele cu cheltuieli mai mari de 750 de euro pe noapte (în cazul călătoriilor de scurtă durată) sau peste 500 de euro pe noapte (călătoriile lungi).

46 de milioane de călătorii internaționale de lux reprezintă 4,6% din cota la nivel mondial, comparativ cu 3,9% în urmă cu cinci ani.

Un hotal spa de lux în Thailanda. #shu#
Un hotal spa de lux în Thailanda. Imagine Shutterstock.

Piețe emitente de turism

Cele mai importante piețe emitente de turism de lux sunt Statele Unite (9,2 milioane de călătorii internaționale anul trecut), urmată de China (6,9 milioane). În Europa iasă în evidență Marea Britanie (1,5 milioane), urmată de Franța și Germania.

Piețele emitente care au înregistrat cele mai mari rate de creștere în călătoriile internaționale de lux în 2014 au fost China, SUA, Canada, Taiwan, Coreea și Emiratele Arabe Unite. În schimb, au scăzut Rusia, Japonia și țările scandinave.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.