TUI: „Digitalizarea este mega-tendința care ne va da controlul înapoi”

TUI, cel mai mare conglomerat turistic din Europa, a pășit acceleratorul proiectelor sale digitale, potrivit Friedrich Joussen, CEO-ul grupului la Forumul Exceltur. 

Planurile acestei strategii au început în urmă cu șase ani, când TUI a observat apariția masivă a noilor platforme digitale „care deschideau noi oportunități hotelurilor de a ajunge la clienți fără intermediari, așa că știam că presiunea asupra prețurilor va fi enormă … De aceea am decis că trebuie să ne schimbăm”, a dezvăluit Friedrich Joussen.

De ce e nevoie de schimbare? „Pentru a deveni un grup mai cuprinzător, cu hoteluri și croaziere proprii”, a explicat el. „Acest lucru înseamnă că ar trebui să ne asumăm riscul ca acestea să nu fie pline„.

Friedrich Joussen: „TUI este acum o companie de turism integrată vertical, nu un operator de turism”. 

Cu aceste baze stabilite, grupul va acorda o importanță din ce în ce mai mare strategiei sale digitale. „Dacă ne uităm la următorii 10 ani, mega-trendul digitalizării ne va da controlul înapoi, pentru că va favoriza și mai multă personalizare, ceea ce își doresc clienții până la urmă”.

În plus, a susținut managerul TUI, integrarea verticală promovează „grade mari de ocupare” în randul hotelurilor comercializate sub brandurile sale, ceea ce permite la rândul lor ca aceste unități să ofere „prețuri competitive” și să poată dezvolta produse premium. „Dacă distingi produsul tău, verticalizarea oferă Kpi superiore”, a spus el.

Friedrich Joussen, CEO-ul grupului, în timpul conversației cu Jose Luis Zoreda, marțea trecută la Forumul Exceltur.

Personalizare

Friedrich Joussen a amintit, de asemenea, o cifră cheie pentru grupul TUI: „21 de milioane de clienți ne permit să gestionăm riscul de a avea 400 de hoteluri răspândite în Spania, Grecia, Caraibe, Africa, Asia de Sud-Est, Turcia… Pentru că dacă există criză într-un singur loc, poți avea recuperări în altul”.

În orice caz, a remarcat el, „21 de milioane de clienți nu doresc ca toată lumea să fie tratată la fel. Și digitalizarea îți permite să înțelegi mai bine ce fac pe parcursul zilei, ce consumă, ce doresc, ce vor, etc., pentru că toate aceste date le urcăm în cloud-ul nostru”.

Toată această strategie de big data și marketing digital va permite să îi poți oferi clientului oferte din ce în ce mai personalizate, inclusiv rezervarea unei camere specifice.

Dar nu este vorba de hoteluri și croaziere proprii. CEO-ul TUI a amintit că grupul a optat pentru comercializarea online a activităților la destinație, de unde și achizitia sa recentă a companiei Musement.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.