Shadow

Rezervările de călătorie în avans revin în forță pe piața de outbound germană

Călătorii de pe piața germană și-au rezervat vacanțele de vară mult mai devreme, o tendință care s-a manifestat încă de la începutul anului, potrivit Barometrului DER Touristik, care indică inflația, drept principala cauză a acestui comportament de consum, în special în nișa turismului de familie

Astfel, pentru Dertour și brandurile din grupul său, perioada medie de rezervare anticipată „s-a prelungit semnificativ și în acest an”, luna ianuarie fiind luna cu cele mai multe rezervări pentru vacanțele de vară din 2023. În schimb, în 2022, acest tip de tranzacție a avut loc mai târziu, luna mai fiind cea mai aglomerată.

Turistul german își rezervă vacanțele din ce în ce mai devreme
Inflația a obligat turistul german să-și rezerve mai devreme vacanțele.

„Ne întoarcem la perioadele de rezervare mai lungi. La acest lucru contribuie și reducerile pentru rezervările în avans, de care mulți oaspeți au profitat pentru vacanțele de vară și au beneficiat de prețuri deosebit de atractive datorită  reducerilor de până la 50%„, a declarat Sven Schikarsky, manager de produs la Dertour și la brandurile sale surori ITS și Meiers Weltreisen.

Pe piața germană, rezervările în avans au fost deseori combinate cu un pachet flexibil, care permite schimbarea rezervării sau anularea gratuită cu până la 15 zile înainte de plecare. „Acest lucru le oferă călătorilor flexibilitate maximă în ciuda deciziilor de rezervare în avans”, a remarcat purtătorul de cuvânt al celui de-al doilea cel mai mare operator de turism din Germania.

„În general, opțiunile flexibile s-au consolidat și au devenit o parte din așteptările clienților”.

Rezervările pentru familii au înregistrat o creștere de 6% în sezonul de vârf 2023, potrivit barometrului. „Vedem o vară foarte puternică pentru călătoriile în familie„, a declarat Schilarsky, și a evidențiat Tunisia ca fiind o destinație în ascensiune, care a intrat în mod surprinzător în Topul 5 al destinațiilor preferate de turiștii germani, împărțind poziția cu Italia.

Buzunarul determină destinația

În opinia expertului, „Tunisia a convins prin prețurile sale mici, raportul calitate-preț foarte bun, timp de zbor relativ scurt, diferența de fus orar mică și o infrastructură hotelieră orientată spre familii, cu mini-cluburi și diverse facilitati sportive și de agrement”, a explicat managerul de produs.

Dar cea mai populară destinație, cea care se află în fruntea clasamentului, este fără îndoială, Turcia. Mai mult de o cincime (22%) dintre familii își petrec vacanța acolo. Pe locul doi se află Spania, cu Insulele Canare și Baleare, unde 17% dintre familii și-au petrec vacanța în aceasta vară. Grecia a fost aleasă în această vară de 13% dintre familii, ceea ce o plasează pe locul al treilea. Germania se află pe locul patru, cu o pondere de 8%.

Mai multe informații despre piața germană:

Piața germană: cerere în creștere pentru hoteluri superioare și all-inclusive

Orașele europene preferate de turiștii germani

Rezervările pentru iarna din Germania, cu 3% mai mici decât în 2019

Încetinirea vânzărilor în Germania: schimbare de tendință?

Durata diferitelor tipuri de călătorii, cum ar fi city break-urile sau vacanțele în Germania, a rămas aproape constantă în comparație cu vara trecută. Acest lucru este valabil și pentru vacanțele pe plajă pe distanțe scurte și medii, care au durat în medie puțin sub 9 zile în vara anului 2023, față de 8,5 zile vara trecută.

Vacanțe mai lungi pe plajă

În ceea ce privește durata vacanețlor turiștilor germani în călătorii pe distanțe lungi, un segment care încă nu și-a revenit după pandemia de Covid-19, în această vară acestea au fost „considerabil mai lungi” în comparație cu anul trecut. Mai exact, acesta a crescut în medie cu 2,5 zile: de la 7,5 zile în vara anului 2022 la 10 zile în vara anului 2023, adică cu o treime mai mult.

„Oamenii își alocă din nou mai mult timp pentru călătoriile pe distanțe lungi, vor să profite la maximum de vacanță”.

O altă schimbare importantă pe această piață externă a fost, potrivit barometrului DER Touristik, faptul că proporția clienților care și-au rezervat vacanțele prin intermediul unei agenții de turism „a rămas ridicată” la 60% față de anul precedent. Consumatorii apreciază sfaturile pe care le primesc și acordă importanță faptului de a avea o persoană de contact înainte, în timpul și după călătorie.

Cifre cheie din barometrul DER Touristik

  • 80% dintre oaspeți au rezervat un hotel de 4 sau 5 stele, în ciuda creșterii costului vieții.
  • Aproape 50% din clienți au optat pentru formula all-inclusive pentru vacanța lor.
  • Vacanțele la mare pe distanțe lungi durează cu o treime mai mult decât în vara anului 2022.
  • 60% din rezervări au fost făcute prin intermediul agențiilor de turism.
  • Perioadele de rezervare mai lungi au revenit. Ianuarie a fost luna cu cel mai mare număr de rezervări pentru vacanța de vară.
  • Rezervările pentru familii au crescut. Tunisia se află din nou in Top 5 destinații pentru familii.
  • Emiratele Arabe Unite și Oceanul Indian își consolidează poziția de destinații clasice de vară.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.