Profitul lui Amadeus scade cu 60% în primul trimestru din cauza COVID-19

Rezultatele primului trimestru ale Amadeus au fost puternic afectate de răspândirea COVID-19, la fel ca în aproape toate industriile,  câștigând 117,8 milioane de euro, adică cu 60,5% mai puțin decât în aceeași perioadă a anului 2019. Veniturile au scăzut cu 27,3% până la 1.027,7 milioane, diminuate de o scădere de 44% a rezervărilor de călătorie înregistrate, conform conturilor transmise Comisiei Naționale a Pieței de Valor Mobiliare din Spania. 

Rezultatul brut de exploatare (EBITDA) a scăzut cu 41,3% față de anul anterior la 349,4 milioane de euro, adaugă compania, care asigură că a luat măsuri „puternice” pentru reducerea costurilor fixe, contribuind astfel la combaterea crizei provocate de pandemie, care a menținut toate destinațiile din lume închise pentru călătorii internaționali.  

 

Profitul ajustat, din care s-au scăzut efectele contabile derivate din alocarea prețurilor de achiziție (PPA), pierderile din depreciere pentru activele fixe și elemente nerecurente, a scăzut la 57,5% la 141,8 milioane de euro

 

Aproximativ 45% din veniturile lui Amadeus au provenit din activitatea de distribuție, care a scăzut cu 45,5% față de un an mai devreme, iar restul soluțiilor tehnologice au scăzut doar cu 0,3%. 

 

Activitatea de distribuție include veniturile din rezervările efectuate prin intermediul agențiilor de turism, un parametru care a scăzut cu 47,7% în primul trimestru al anului, la 85 de milioane, afectat în special de reducerile din Asia Pacific (-68,1%) și Europa (-47,3%), regiunile cele mai efectate de pandemie în primul trimestru al anului. 

 

De asemenea, sectorul a înregistrat un volum mare de rezervări anulate de pandemie, în special spre sfârșitul trimestrului, adaugă compania. 

 

În ceea ce privește afacerea de soluții tehnologice pentru companiile aeriene, Amadeus susține ca a redus scăderea cu 12% a volumului de pasageri îmbarcați (383,9 milioane de pasageri îmbarcați). 

 

CEO-ul Amadeus, Luis Maroto, a subliniat că situația creată de pandemia coronavirusului a întrerupt „rezultatele financiare favorabile” pe care compania le-a înregistrat la începutul anului, cu rate pozitive de creștere în toate afacerile în ianuarie. 

 

„Urmărim îndeaproape evoluția Covid-19 și ne vom adapta răspunsul după cum este necesar”, adaugă Maroto, care este încrezător în „rezistența industriei de călătorii și puterea de bază a companiei”, deși avertizează ca lunile următoare „vor continua să fie complexe pentru industria în ansamblu”. 

 

Din acest motiv, compania a decis să-și consolideze poziția financiară și să își dezvolte activitatea printr-un plan general de eficiență, care include, printre alte măsuri, anularea dividendului complementar de 0,74 euro pe acțiune, care urma să fie aprobat în adunarea acționarilor și consolidarea lichidității. 

 

Dincolo de aceste măsuri, Amadeus încearcă să colaboreze cu clienții săi în această situație dificilă, pentru care și-a actualizat platforma de asistență (Amadeus Service Hub) cu ghiduri explicative pentru întrebări frecvente ale călătorilor, care includ informații despre rambursări de bilete, schimburi și validări. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.