Investițiile hoteliere mondiale vor depăși anul acesta 59.300 mil. de euro

Firma de consultanță JLL Hotels & Hospitality a publicat raportul său despre ‘Hotel Investment Outlook 2019’ în care estimează că volumul tranzacțiilor din acest an vor depăși 67.200 milioane de dolari (59.316 milioane de euro), cu doar 0,7% mai puțin decât cea înregistrată în 2018, care a totalizat 67.700 milioane de dolari (59.758 milioane de euro). 

Anul trecut, „lichiditatea investițiilor în hoteluri a fost consolidată de o economie globală sănătoasă, care a generat un volum din ce în ce mai mare de călători”, se arată în raport.

Pe de altă parte anul acesta va exista o creștere „mai lentă”, cu o scădere a zonei EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), unde se estimează ca se va înregistra o scădere de între 5 și 10% din investiția totală față de 2018, până la 21.200 de milioane de dolari (18.717 milioane de euro).

Piața din Asia și Pacific (APAC) va fi cea cu cea mai mare creștere, în jur de 15%, în timp ce volumul investițiilor hoteliere pe continentul american va fi plan.

Investițiile hoteliere mondiale între 2015 și 2018 și estimările pentru 2019. Grafic JLL.
Investițiile hoteliere mondiale între 2015 și 2018 și estimările pentru 2019. Grafic JLL.

Încetinirea investițiilor din acest an se datorează, potrivit JLL, a cinci factori:

  • Piețele de acțiuni sunt din ce în ce mai volatile.
  • Proiecții mai mici de creștere economică.
  • Incertitudine în creșterea viitoare a dobânzilor.
  • Tensiunile comerciale dintre Statele Unite și China.
  • Incertitudinea politică din Regatul Unit (Brexit), Franța și Italia.

În pofida acestor incertitudini, raportul prezice o creștere „puternică” a gradului de ocupare hoteliere, a rentabilității imobiliare și a unui nou record în călătoriile internaționale.

„Poate că acest an 2019 este ultimul cu o creștere puternică în cadrul acestui ciclu în creștere”, prezice JLL.

Trei tendințe

Cele trei tendințe care vor marca anul acesta vor fi creșterea investițiilor în unități în lux, angajamentul față de spațiile de coworking în hoteluri și o creștere bazată pe lansarea de noi branduri.

În segmentul de lux, există un interes din ce în ce mai mare pentru investitiții în stațiunile de lux din Mediterana.

În ceea ce privește spațiile de coworking din hoteluri, raportul notează „o cerere puternică pentru spații comune de muncă, deoarece companiile optează pentru politici de muncă mai flexibile”.

Sunt spații în care noile generații de consumatori pot „socializa și lucra” în același timp și, dacă sunt proiectate corect, pot fi foarte profitabile pentru lanțurile hoteliere.

JLL menționează spații de coworking al lanțului din America Latină Selina, ca una dintre tendințele din acest an 2019.
JLL menționează spații de coworking al lanțului din America Latină Selina, ca una dintre tendințele din acest an 2019.

Raportul citează exemple ale acestei tendințe, cum ar fi hotelul Virgin din Chicago, care solicită membrilor săi o comisie pentru utilizarea acestor spații, care includ un bar, wifi, imprimante, cafea și ceai gratis și săli de reuniuni private.

Alte cazuri exemplare sunt cele ale hotelului Curtain din Londra, precum și cele ale brandului francez Mama Shelter și ale brandului latino-american Selina Hoteles.

„Estimăm că alte companii hoteliere, în special brandurile destinate tinerilor, vor urma acest exemplu pentru a atrage mai mulți nomazi digitali”, concluzionează acesta. 

Raportul complet poate fi descărcat la acest link.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.