Shadow

Incidentele cu pasageri indisciplinați cresc în perioada post-pandemică

Noul raport Asociației Internaționale de Transport Aerian (IATA) privind incidentele de pasageri nesupuși sau indisciplinați arată că aceste episoade au crescut semnificativ în 2022 față de 2021, cu +37%. Șefii din industria aeronautică au cerut ca mai multe guverne să își asume autoritatea necesară pentru a urmări în justiție acești călători perturbatori, în conformitate cu protocolul de la Montreal 2014 (MP14)

Cele mai recente cifre arată că un astfel de incident a fost raportat la fiecare 568 de zboruri în 2022, comparativ cu unul la fiecare 835 de zboruri în 2021. Cele mai frecvente categorii ale incidentelor în 2022 au fost nerespectarea regulilor, abuzul verbal și intoxicația.

Incidențele de abuz fizic rămân foarte rare, dar au înregistrat o creștere alaramantă de 61% în cursul anului 2021, având loc o dată la fiecare 17.200 de zboruri.

Pasajeros insubordinados

„Tendința în creștere a incidențelor cu pasageri indisciplinați este îngrijorătoare. Pasagerii și echipajul au dreptul la o experiență fără probleme la bord. În acest scop, pasagerii trebuie să se conformeze instrucțiunilor echipajului. În timp ce echipajele noastre profesioniste sunt bine pregătite pentru a gestiona scenarii de pasageri indisciplinați, este inacceptabil ca regulile instituite pentru siguranța tuturor să fie ignorate de o minoritate mică, dar persistentă, de pasageri. Nu există nicio scuză pentru nerespectarea instucțiunilor echipajului”, a declarat Conrad Clifford, director general adjunct al IATA.

În timpul pandemiei, a existat o creștere a incidentelor cauzate de refuzul de a respecta protocoalele și standardele obligatorii impuse pentru a preveni infecția.

Ulterior, deși incidentele de neconformitate au scăzut după ce mandatele de utilizare a măștilor au fost eliminate pe majoritatea zborurilor, frecvența a început să crească din nou pe parcursul anului 2022 și a încheiat anul cu 37% mai mult decât în 2021.

Incidentele cu pasageri indisciplinați cresc în perioada post-pandemică
Sursă: IATA.

Strategia cu două direcții

Există o strategie pe doi piloni pentru abordarea necesară a tolerenței zero față de comportamentul indisciplinat.

  • Reglementare: asigurarea faptului că guvernele au autoritatea legală de a urmări în justiție pasagerii nesupuși, indiferent de țara lor de origine, și că dispun de o gamă de măsuri de aplicare a legii care să reflecte gravitatea incidentului. Astfel de competențe există în Protocolul de la Montreal 2014 (MP14), iar IATA îndeamnă toate satele să îl ratifice cât mai curând posibil. Până în prezent, doar aproximativ 45 de națiuni, reprezentând 33% din traficul internațional de pasageri, au făcut acest lucru.
  • Îndrumare pentru prevenirea și reducerea incidentelor: prin colaborarea cu partenerii din industrie la fața locului (cum ar fi aeroporturile, barurile și restaurantele și magazinele duty-free) și prin campanii de sensibilizare cu privire la consencințele unui comportament indisciplinat. În plus, împărtășirea celor mai bune practici, inclusiv formarea, pentru echipaje, pentru a reduce intensitatea incidentelor atunci când acestea au loc.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.