Airbus va echipa avioanele de lung curier A350 cu cutii negre ejectabile începând din 2019, ceea ce înseamnă ca acestea ar putea pluti în caz de accident pe mare.
De asemenea, Airbus va începe să pună în aplicare noi înregistratoare fixe în avioane de scurt și lung curier cu capacitatea de a stoca 25 de ore de informații de voce și date într-un singur recorder.
În prezent, „cutiile negre” ale unei aeronave sunt formate din două aparate de înregistrare independente, una pentru voce și alta pentru datele tehnice ale zborului, iar înregistrarea vocală acoperă doar două ore.
Dispozitivele de înregistrare sau „ejectabile” care se pot separa de coadă în timpul unei coleziuni și ar rămâne plutind, în cazul unei prăbușiri în mare, emițând un semnal de primejdie.
Aparatele de zbor emit în prezent semnale acustice timp de 30 de zile după un accident, oferind echipelor de căutare mai puțin de trei săptămâni pentru a le localiza, în majoritatea cazurilor, la adâncime.
Recomandată de cercetători după ce un avion Airbus A330 al Air France s-a prăbușit în 2009 pe ruta Rio de Janeiro si Paris, ideea a fost lansată după dispariția zborului 370 al Malaysia Airlines în martie 2014, a cărui cutii negre nu au fost încă găsite.
Noul aparat de înregistrare, pe care Airbus îl numește ADFR (Automatic Deployable Flight Recorder), este fabricat de L3 Tehnologies și poate înregistra până la 25 de ore de voce în cabina de pilotaj și datele de zbor.
Cutia neagră ejectabilă este pentru aparatele de lung curier fabricate de Airbus, cum ar fi A321LR, A330 și A380. Avioanele de lung curier vor avea atât un recorder ejectabil cât și unul fix, în timp ce avioanele de scurt curier din familia A320 vor fi echipate cu două recordere fixe, a declarat Airbus, potrivi agenției Reuters.
Cu toate acestea, câteva persoane din industrie și-au exprimat îndoielile cu privire la cutiile negre ejectabile, spunând că acestea ar putea fi dislocate accidental, în timp ce alții au indicat că ar prefera transmisia de date în timp real.
Sursă: hosteltur.com