Shadow

Cercul vicios care împiedică decolarea combustibililor sustenabili

Aviația dispune deja de un combustibil capabil să reducă emisiile cu 80%, cu avantajul suplimentar că poate fi utilizat fără modificări în aeronavele și infrastructurile existente. Acesta este SAF (combustibilul sustenabil pentru aviație). Cu toate acestea, utilizarea sa este foarte redusă. De ce se întâmplă acest lucru? Un cerc vicios dificil de rezolvat în acest moment: producția este scăzuta, deoarece cererea este, de asemenea, scăzută din cauza prețului său ridicat. Reducerea prețului necesită o creștere a producției, dar producătorii au nevoie de mai multe comenzi pentru a face față efortului de investiții necesar pentru a produce mai mult. 

„Problema fundamentală pentru utilizarea SAF este că are procese de producție foarte costisitoare. Costul său este de aproximativ două până la opt mai mare decât cel al combustibilului convențional”, a explicat Sergio Nuñez, director de marketing și decarbonizare pentru departamentul de aviație al companiei petroliere Shell Aviation, în cadrul unui eveniment recent organizat de American Express Global Business Travel (Amex GBT) (mai multe informații în Călătoriile de business în față provocării de a accelera angajamentul cu sustenabilitatea).

„Problema este că, atâta timp cât nu mai există cerere, nu vom putea produce mai mult PBS. Producătorii lor nu vor investi miliarde dacă nu știu dacă vor vinde produsul, dar nici nu vom avea cerere cât timp costurile rămân atât de ridicate. Așadar, avem un cerc de costuri ridicate, nu există cerere și, în acelasi timp, nu putem produce mai mult”, a adăugat el.

El s-a arătat convins că industria aviatică poate atinge obiectivul de zero emisii nete până în 2050. De fapt, mai multe inițiative sunt deja în curs de desfășurare pentru a atinge acest obiectiv, dar unele dintre ele vor mai avea nevoie de câțiva ani pentru a deveni realitate. Tehnologii precum hidrogenul sau electrificarea aeronavelor vor fi disponibile până în 2030-2040.

Sergio Núñez, al doilea din partea stângă, a participat recent la evenimentul Amex GBT Connect. În imagine apar, de asemenea, Luis Dupuy de Lôme, vicepreședinte a Dezvoltare la Amex GBT pentru Spania și Italia; orecum și Constanza Sanz-Bustillo, director de Conturi, și Eloisa Urrutia, responsabilă de sustenbalitate, respectiv Amex GBT.

Prin urmare, soluția actuală este SAF, care „este singura pe termen mediu și scurt cu care putem decarboniza această industrie”, a adăugat el.

El a reamintit că acest combustibil are avantaje importante, cum ar fi reducerea ciclului de emisii cu până la 80% și posibilitatea de utilizare imediată, deoarece poate fi folosit în infrastructurile și aeronavele existente, fără a fi nevoie de modificări sau adaptări. „Acest lucru o face o soluție foarte atractivă”, a adăugat el.

Acesta a mai precizat că „durata de amortizare a aeronavelor este un aspect foarte important și influențează viteza de adoptare a noilor tehnologii în industrie. Atunci când o companie aeriană cumpăra o aeronavă, este nevoie de aproximativ 30 de ani pentru a le amortiza, iar acest lucru influențează apetitul pentru trecerea la soluții care necesită un nou tip de infrastructură. Deci, din nou, SAF ne oferă această oportunitate.

Ce se poate face pentru a rupe acest cerc?

Sergio Núñez a explicat că „amploarea acestei probleme este atât de mare, încât nu este ceva ce poate fi făcut de producător izolat, ci este nevoie de colaborarea întregii industrii, inclusiv a companiilor aeriene, producătorilor, a clienților corporativi…dar și a guvernelor”.

În acest sens, el a reamintit că Statele Unite sunt în fruntea inițiativei, deoarece au un sistem ambițios de stimulente care reduc semnificativ costurile atât pentru producători, cât și pentru companiile aeriene. Acest lucru face o mare diferență în ceea ce privește costul de cumpărare a combustibilului în Statele Unite în comparație cu Europa sau Asia.

Prin urmare, „colaborarea și un obiectiv comun sunt importante pentru a încerca să reducem costurile, să creștem cererea și să producem mai mult FAS”, a insistat directorul departamentului de aviație al compania petroliere Shell.

Acord de implicare a sectorului privat

În acest context, Amex GBT și Shell au inițiat anul trecut un proiect comun, „cu scopul principal de a-și uni forțele în două sectoare care se completează foarte bine și sunt foarte necesare pentru a face combustibili mai accesibili”, a explicat Núñez.

Acesta reunește punctele forte ale fiecărei părți: cunoștințele Amex despre industria călătoriilor corporative și capacitățile Shell ca producător și distribuitor de combustibil pentru aviație. „Cred că este o combinație foarte capabilă să schimbe acest mediu”, a spus el.

Acest acord urmărește să permita sectorului privat să contribuie la decarbonizarea sectorului aviatței prin aderarea la o inițiativă prin intermediul Avelia, o platformă digitală care oferă companiilor aeriene și clienților corporativi atributele de mediu legate de combustibil pentru aviație.

Companiile reduc emisiile asociate călătoriilor de afaceri prin angajamentul de a achiziționa elemente de mediu SAF și de a obține acces la combustibil. Companiile aeriene vor putea opta pentru oportunități de coinvestiție și vor beneficia de acces mao accesibil la SAF, deoarece costul este împărțit pe întregul lanț valoric al aviaiției.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.