Shadow

Boeing detectează piese defecte în peste 300 de aeronave

Compania Boeing a informat autoritățile americane de aviație ca peste 300 de aeronave din modelele 737 NG și 737 MAX au piese „fabricate în mod necorespunzător”, a raportat Administrația Federală de Aviația (FAA).

Una dintre piesele afectate este mecanismul de la marginea frontală a aripilor care modifică caracteristicile ascensiunii și rezistenței în timpul decolărilor și aterizărilor, împreună cu 148 de piese ale unui furnizor Boeing, a afirmat FAA într-o declarație.

Potrivit FAA, în cadrul anchetei sale a stabilit că în Statele Unite există 32 de avioane Boeing MAX afectate. În total, și în întreaga lume, sunt „133 NG și 179 MAX” afectate de aceste piese defecte, potrivit FAA.

Aproape toate țările din lume păstrează acest model de aeronave la sol, după ce au avut loc două accidente într-o perioadă de cinci luni.

În octombrie 2018, un zbor al companiei aeriene Lion Air s-a prăbușit la 12 minute după decolare în Indonezia, căuzând moartea celor 189 de pasageri și echipajului. Pe 10 martie, un zbor a companiei aeriene etiopiene s-a prăbușit la șase minute după decolare, lăsând 157 de morți.

Producătorul american de avioane a anunțat la jumătatea lunii mai că a completat actualizarea software-ului și a finalizat testele corespunzătoare cu 207 zboruri și mai mult de 360 de ore în aer, în pregătirea pentru ca dispozitivele să poată opera din nou, și că i-a facilitat FAA informațiile suplimentare cerute.

Aparatele modelului Boeing 737 MAX în linea de asamblare de la fabrica de la Renton. (Fotografie: Lindsey Wasson/ Reuters).

Conform notei recente a FAA, „părțile afectate pot fi susceptibile la erori și crăpături premature ca rezultat al procesului de fabricare necorespunzător”. „Deși o defecțiune totală a mecanismului de aripa nu ar duce la pierderea avionului, riscul rămâne ca o parte defectă va provoca daune avionului în zbor”, a adăugat el. 

La începutul lunii iunie, la Seul, Asociația Internațională de Transport Aerian (IATA) a remarcat necesitatea menținerii unor criterii unificate în chestiuni de reglementare după cazul lui 737 MAX și aprobarea rezolutiilor privind aspectele de mediu.

Nevoia de a revizui procesele de certificare pentru a evita discrepanțele, cum ar fi cele dectectate după accidentele din octombrie și martie ale acelui model a avionului Boeing din SUA, a reprezentat o temă recurentă în cadrul celei de-a 75-a Adunări Generale a IATA, care a avut loc anul acesta la Seul.

Deși în cele din urmă 737 MAX a fost interzis pe cerurile din cea mai mare parte a lumii, lipsa aparentă de consens a diferitelor autorități de reglementare, după două accidente care au lăsat 346 de morți și niciun supraviețuitor, au pus la îndoială acest cadru și a scos la iveală aparente discrepanțe.

După anunțul FAA, Kevin McAllister, președinte și director executiv al Boeing Commercial Airplanes, a declarat presei că firma „a contactat operatorii avioanelor 737 și i-a sfătuit să inspecteze mecanismele aripilor anumitor avioane”. 

Boeing 737 este o aeronava îngustă care a făcut primul său zbor în ianuarie 2016, iar printre principalii săi utilizatori se află companiile aeriene Southwest și American Airlines, din Statele Unite, precum și Air Canada și China Southern Airlines. Până în luna martie, firma din Chicago a fabricat 339 de avioane, fiecare costând aproximativ 100 de milioane de dolari. EFECOM.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.