De ce blockchain-ul nu este un panaceu în distribuția hotelieră?

Unii cred că blockchain-ul este „viitorul distribuției hoteliere”. Cei care apară aceste poziție subliniază că principalul său avantaj nu este eficientă pe care o introduce în spațiul de distribuție hotelieră „arhaic” sau care elimină lanțul lung de sisteme care interacționează între ele (PMS, CRS, etc.), ci permite distribuirea fără comisioane și o face într-un mod sigur.

 

Cu toate acestea, Max Starkov, fondatorul și președinte Hebs Digital, o companie din New York, care ajută hotelurile să-și crească vânzările, este mai sceptic și indică o serie de motive pentru care, astăzi, se îndoieste de succesul blockchain-ului în distribuție: 

 

1. Moștenire tehnologică. Orice jucător de blockchain trebuie să facă față complexității tehnologiei din sectorul hotelier, în care coexistă sisteme vechi care abia funcționează cu aplicații de ultimă generație și implementări promițătoare ale inteligenței artificiale. Pentru a accesa disponibilitatea stocurilor și prețurile în timp real, este nevoie de integrare profunde/API bidirecționale cu sisteme moștenite precum PMS, CRS, GDS și Channel Managers pentru a accesa disponibilitatea inventarului și de prețuri în timp real. Doar construirea unui CRS de tip OTA cu RMS, conținut digital și video și capacități de personalizare, complet interconectate cu numeroasele sisteme moștenite ar costa miliarde de dolari și ar putea dura mulți ani pentru dezvoltare. Pentru a realiza această distribuție „fără comisioane”, sistemul blockchain trebuie să înlocuiască toate aceste sisteme vechi, nu doar să interacționeze cu ele. Cine va plăti această investiție grozavă?

2. Aprovizonare. Accesul la inventarul hotelului este o barieră importantă: cum va avea acces la un sistem de rezervare blockchain la 750.000 de hoteluri care să corespundă atingerii pe care Booking.com o are deja? Sau 825.000 de hoteluri Expedia? Cât ar dura pentru a avea experiență și a stabili experiențele și a stabili relațiile profund dezvoltate de OTA pentru mai mult de 20 de ani cu hotelurile?

3. Rezervări instantanee. Cuvintele „instant” și „confirmare” nu merg mână în mână în nicio aplicație a tehnologiei blockchain, deoarece fiecare tranzacție trebuie verificată de „minerii” din rețea. Cu toate acestea, majoritatea rezervărilor de hoteluri astăzi necesită confirmare instantanee. 

4. Inventarul hotelului. Inventarul hotelului este foarte fluid și este plin de modificări de rezervare, fără spectacole (între 15% și 30% din numărul de persoane în fiecare noapte), anularea grupului etc. Această fluiditate constratează cu natura permanentă a oricărei tranzacții blockchain. Odată ce rezervarea hotelului este înregistrată în blockchain. Odată ce rezervarea hotelului este înregistrată în blockchain, aceasta nu poate fi modificată retroactiv fără a schimba toate blocurile anterioare. Deși, cum pot oaspeții să își actualizeze rezervarea, să schimbe data de plecare, a adăuga alt oaspete la rezervare sau să își actualizeze camera dacă isi fac rezervarea?

5. Tranzacții vs. conținut. Rezervările hoteliere necesită mai mult decât verificări ale „minerilor” din blockchain. Sistemele de rezervare la hotel, pe lângă faptul că arată disponibilitatea și prețurile inventarului în timp real servesc ca depozite mari de conținut: informații despre tarife, termeni și condiții, descrieri ale facilităților, imagini, etc. Cu siguranță, conținutul nu este un punct forte pentru nicio platformă blockchain, care este în principal orientată către tranzacții

6. Economia sistemului de distribuție blockchain. Blockchain-ul este promovat drept „fără comision”, dar orice sistem de distribuție hotelieră are nevoie de investiții mari pentru a funcționa, astfel încât întrebarea care apare este: unde ar veni banii pentru a plăti echipamentul, timpul și efortul? La aceasta trebuie să adaugăm investițiile în marketing, SEO, etc., pentru a atrage atât hotelieri, cât și clienți, obișnuiți să facă rezervări pe propiul site al hotelului său pe OTA și metasearch. 

7. Securitatea plăți. Tranzacțiile prin blockchain au fost promovate ca super sigure, ceva crucial pentru orice sistem de distribuție hotelieră. Cu toate acestea, nu puțini hackeri au discreditat această presupusă securitate. 

„Mulți oameni sunt foarte încântați de aceste noi tehnologii și de presupusa lor capacitate de „bagheta magică” pentru a rezolva deficientele industriei. Înainte de a ne urca toți în mașina blockchain-ului, industria trebuie să se ocupe mai întâi de asepcte fundamentale ale distribuției, cum ar fi optimizarea directă a canalului, actualizarea unui site web învechit, îmbunătățirea SEO, lansarea campaniilor multicanal și, în cele din urmă, să facă ceva cu CRM-ul pentru a interacționa mai bine cu clienții și să îi pastreze, printre alte inițiative”, concluzionează Max Starkov. 

 

Informația de referință este disponibilă pe Hotel News Resource

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.