A te lăuda de Covid-free poate crea o criză serioasă de reputație

De când a apărut ideea de certificate Covid-free, acestea au avut numeroși detractori, făcând aluzie la posibilele probleme legale care pot veni din garantarea unui lucru pe care nimeni nu îl poate asigura. Dincolo de asta, merită luat în considerare faptul că a opta pentru acestea ar putea provoca o criză de reputație pentru brand, locație și chiar intermediar, în special pentru grupurile verticale. 

Luis Gali, partener de Business Consulting la Ernst & Young și co-fondator al Pangea Travel, a indicat săptămâna trecută în cadrul unui webinar organizat de Facultatea de Turism și Management Hotelier Sant Ignasi, HTSI, sub titlul „Noua relație cu consumatorul după Covid-19”.

El a considerat că, în fața unui focar de virus, „rețelele sociale ar putea șterge tot ce a fost investit într-un minut” pentru a garanta securitatea sanitară și certificarea. De aceea, Gilda Hernández-Maskivker, profesor și cercetător la HTSI a comentat că „turistul trebuie să se simtă în siguranță”, dar „este important să se informeze despre riscuri și să le ofere flexibilitate”, în ceea ce privește cupoanele sau voucherele pentru a schimba datele călătoriei.

 

Avantajul de a ști să reacționezi

Sara Pastor, Managing Director Destinations EMEA la Adara a subliniat cum, inițial, cu primele efecte ale virusului asupra turismului, companiile aeriene care au reacționat cel mai rău și au avut cele mai mari pierderi, în timp ce hotelurile ofereau flexibilitate, ceea ce le-a permis să se mențină mai bine.

Datele analize de companie au arătat că în timpul carantinei a existat un anumit grup de populație care a continuat să caute călătorii, în timp ce există alții care acționează cu precauție, care sunt cei care trebuie convins.

Din acest motiv, a spus Hernández-Mashkivker, de acum înainte în customer journey în fiecare target și in fiecare punct trebuie văzut „cum transmit securitate”.

Este recomendabil să fii cât mai onest posibil, consideră Gali. Prin urmare, decât un certificat este mult mai bine să arăți clienților ceea ce s-a făcut pentru a le asigura siguranța, cu producerea unui videoclip, de exemplu.

 

Durabilitatea rezistă

Având în vedere efectul Covid-19, merită să luăm în considerare dacă destinațiile și companiile vor menține angajamentul față de durabilitate, care a câștigat atâta putere chiar înainte de apariția sa. În acest sens, Sara Pastor comentează că multe companii sau destinații vin în contact cu alte companii pentru a „începe să definească cum vor să fie” după această criză.

Și ceea ce este clar, spune el, „este faptul că nu există destinații sau companii care au optat pentru sustenabilitate care acum au înnebunit” și au lăsat deoparte acest obiectiv „de a lăsa pe toți să intre”. Este o vocație menținută sau chiar consolidată.

Colaborarea public-privat este și mai importantă. Decanul HTSI, Ricard Santomà, a amintit că „o destinație nu este deținută de o administrație sau o companie, ci aparține tuturor”.

Printre recomandările care au ieșit din această dezbatere se numără limitarea locurilor de cazare în destinații, astfel încât să nu cadă într-un război al prețurilor sau să facă mai puține călătorii, dar cu o ședere mai lungă, pentru a pune mai puțin accent pe fațeta transportului, care este cel mai poluant.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.