Aeroportul Berlin-Branderburg Willy Brandt (BER) a început să stabilească locatii de zbor pentru operațiunile de zbor pe pistele sale, deschizându-și în sfârșit porțile în octombrie 2020. Aeroportul a invitat companiile aeriene, toate autoritățile participante și furnizorii de servicii de handling la sol la o reuniune la BER pentru a determina mai multe detalii despre operațiunile companiilor aeriene.
În viitorul apropiat, EasyJet și Lufthansa vor fi în T1. Eurowings va fi amplasată în T2, aflată în prezent în construcție, care va avea o conexiune directă cu Pier Nord. Ryanair va folosi terminalele actuale ale aeroportului Berlin-Schönefeld, care vor fi transformate în T5 în BER, potrivit informațiilor publicate de PassengerTerminalToday.
Aeroportul a început cu alocarea de spațiu celor mai mari companii aeriene din terminale, dar va fi alocat spațiu altor 80 de companii aeriene.
Potrivit aeroportului, distribuția exactă a spațiului în terminale pentru companiile aeriene individuale reprezintă baza pregătirii specifice a operațiunilor de zbor la aeroport.
Engelbert Lütke Daldrup, directorul executiv al aeroportului Berlin Branderburg, a declarat: „Pregătirile pentru operațiunile BER intră într-o nouă fază. Aeroportul, companiile aeriene și alți parteneri au fost ocupați individual cu începerea operațiunilor de zbor și începem pregătirile împreună. Pentru a avea o calitate bună a serviciului din prima zi, avem nevoie de această fază lungă de pregătire în comun”.
Inaugurarea și punerea în funcțiune a BER al Aeroportului Internațional Berlin Branderburg Willy Brandt este cel mai adesea anunțat și amânat eveniment din industrie. Proiectul inițial stabilise deschiderea pentru luna noiembrie a anului 2011. Ultima dată a fost exclusă deschiderea pentru anul 2019, stabilindu-se ca noua dată octombrie 2020. Protagoniste a mai multor scandaluri, schimbări de conducere și denunțuri, infrastructurile sale au costat deja mai mult decât dublu și au lăsat o imagine proastă despre puntualitatea germană.
Cu numele Willy Brandt, ultimul cancelar al Germaniei de Vest, aeroportul este destinat să preia cele două aeroporturi vechi Tegel și Schoenefeld, aparținând epocii războiului rece.
Prima întârziere a fost atribuită lipsei birourilor de check-in. Ulterior, inaugurarea oficială a fost amânată din cauza diferitelor cauze – probleme cu mai multe sisteme, securitatea, tratarea bagajelor sau blocarea ușilor; fără a socoti nenumăratele detalii ale lucrării care nu erau finalizate. În anumite ocazii, nici măcar nu a fost clar motivul întârzierii.
Aeroportul Berlin-Brandenburg este situat la aproximativ 20 de kilometri la sud de centrul Berlinului. Investiția inițială pentru construcția sa a fost de peste 2.500 milioane de euro, dar se estimează că aproape ca s-a triplat această sumă.
Cu o capacitate de 27 milioane de pasageri, ar fi cea de-a treia cea mai mare din Germania, după cele de la Frankfurt și München. Punerea în funcțiune a acesteia a concentra sosirile și plecările din Berlin, lăsând cele două aeroporturi din Berlin, Schönefeld și Tegel, nefolosite.
În imagini, un tur al celui mai așteptat aeroport de către comunitatea din Berlin.
Sursă: hosteltur.com