Shadow

Unicornii turistici sunt sănătoși după pandemie

Datorită rundelor succesive de finanțare, startup-urile de tehnologie turistică care au devenit unicorni, adică valoarea lor a depășit 1 miliard de dolari, s-au dublat, de la 22 în 2018 la peste cincizeci până la sfârșitul lui 2020, după cum a confirmat UNWTO (Organizația Mondială a Turismului) în raportul său „Travel an Tourism Tech Startup Ecosystem and Investment Landscape„. În România nu există de moment niciun unicorn în sector, dar în raport apare Questo App, care s-a aflat printre cele mai bune startup-uri de turism în competiția organizată de UNWTO. 

 

Printre unicornii menționați de UNWTO în raportul său, startup-urile de transport și mobilitate precum SpaceX, Waymo, Via și Lime, din Statele Unite; chinezii Li Auto și Peng; Go-JEK (Indonezia); și Lilium din Germania. Se consolidează astfel că unul dintre segmentele cu cele mai mari investiții în tehnologie turistică, nu numai datorită caracterului său intensiv de capital, ci și datorită potențialului său ca factor perturbator. 

 

De fapt, în ciuda efectelor pandemiei, au existat runde mari de investiții în 2020. De exemplu, Traveloka (Indonezia) a strâns 250 de milioane de dolari pentru platforma de rezervare; TripActions (Statele Unite), 125 de milioane, și tot americană, Cloudbeds a strâns 82 de milioane pentru soluțiile sale de management hotelier, confirmând astfel tendința ascedentă a startup-urilor B2B

Photo by Boudewijn Huysmans on Unsplash.

 

Acestea coexistă cu platforme tradiționale de rezervare precum Vacasa (SUA), care au strâns 108 milioane de dolari; Hopper (Canada), 75 de milioane; platforme de afaceri precum Selina (SUA), o platformă de cazare pentru călătorii care a obținut 60 de milioane de dolari; sau cele 50 de milioane de dolari ale Seven Rooms, tot din SUA, un instrument de rezervare pentru companiile hoteliere. 

 

Liderii în inovație turistică sunt America de Nord, condusă de Statele Unite cu 280 de startup-uri finanțate; urmată de cele mai mari runde de finanțare pentru Asia-Pacific, în care se remarcă investitorii chinezi, care susțin peste 100 de startup-uri în țara lor și 231 în regiune. 

 

Pe locul trei se află Europa, datorită sprijinului politicii Uniunii Europene privind infrastructura digitală, tranziția durabilă și mobilitatea, care o poziționează ca un hub de inovare susținut de ecosistemul său financiar sofisticat. Startup-urile europene au crescut ca număr cu aplicații de vehicule electrice și soluții de micromobilitate, domenii în care Franța și, respectiv, Spania, și-au dezvoltat potențialul datorită volumului sosirilor internaționale și ecosistemelor lor turistice

 

În prezent, în cadrul Ecosistemului de inovare al UNWTO, participă 200 de startup-uri de top din 57 de țări, conduse de Spania, cu aproape un sfert dintre acestea (43), cu mult înaintea următoarelor: Israel, cu 11, și Statele Unite cu nouă. Ele sunt urmate de Canada, Franța și Portugalia, fiecare cu șapte startup-uri; Columbia, Mexic și Regatul Unit, cu șase; și Italia, cu câte cinci. 

 

Poziționarea bună a Spaniei în randul startup-urilor susținute de UNWTO poate beneficia de găzduirea sediului UNWTO, care scurtează distanțele și facilitează procedurile. 

 

Travel and Tourism Tech Startup Ecosystem and Investment landscape

 

Sursă: hosteltur.com și UNWTO

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.