Shadow

Soarta tragică a unor nave de croazieră din cauza COVID-19

O nouă afacere este în plină expansiune în acest an în Turcia, pe coasta Mării Egee, în special în șantierul naval Aliağa, în vestul țării transcontinentale, a cărei activitate principală nu este construcția de nave, ci casarea acestora. Acum, după ce pandemia de COVID-19 distruge industria de croaziere profitabilă odată, a fost adăugată o nouă linie de activitate: uriașele nave de croazieră sunt demontate pentru a fi transformate în fier vechi și multe dintre părțile din interiorul și cabina lor sunt vândute hotelurilor

 

Zeci de muncitori înlătură în aceste momente pereții, ferestrele, podelele și balustradele diferitelor nave la docul Aliağa. Înainte de izbucnirea coronavirusului, șantierele de distrugere a navelor din Turcia obișnuiau să gestioneze navele de marfă și containerele. Pandemia și ordinul de interzicere a navigației emis de Centrele pentru Controlul și Prevenirea Bolilor (CDC) din SUA emis în martie și ridicat la 1 noiembre au adus afacerea înfloritoare de casare a navelor de croazieră la Izmir

 

CDC estimează că până la data de 29 septembrie cel puțin 3.689 de cazuri „de boli similare cu COVID-19 sau COVID au fost raportate pe navele de croazieră în apele din SUA, în plus față de cele 41 de morți raportate”

 

COVID-19 anulează o industrie

Un purtător de cuvânt al șantierului turc a declarat că aproximativ 2.500 de persoane lucrează la șantierul naval în echipe care necesită aproximativ șase luni pentru a demonta o navă de pasageri completă. Navele proveneau din Regatul Unit, Italia și Statele Unite

 

Șantierul își propune să crească volumul de oțel dezmembrat la 1,1 milioane de tone până la sfârșitul anului, de la 700.000 de tone în ianuarie. Chiar și accesoriile metalice pentru nave nu sunt irosite, deoarece operatorii hotelieri au venit la șantierul naval pentru a cumpăra materiale utile, a adăugat el. 

 

Unele nave emblemă

La 14 martie 2020, Carnival a anunțat suspendarea serviciului pentru toate navele sale din cauza pandemiei COVID-19. Ulterior a raportat că servicul va fi reluat pe 10 aprilie, însă suspendarea a fost prelungită până la 1 octombrie 2020. Pe 23 iulie 2020, cea mai mare corporație de croazieră din lume a anunțat vânzarea Carnival Fantasy și Carnival Inspiration, care au fost blocate în Aliağa ca fier vechi la 29 iulie. Un raport din 26 august 2020 a indicat că procesul de casare începuse. 

O altă navă care a urmat o călătorie similară este Monarch. După mai multe zile ancorat în portul Aliaga, nava Pullmantur Monarch, fosta Monarch of the Seas, a sosit la plaja de casare cu o viteză de 5 noduri, unde va fi tăiată bucată cu bucată, conform canalului de Yotubue ElRicondelTripulante. 

Monarch a fost listat pe site-ul unui brocker de nave pentru 125 de milioane de dolari. La scurt timp după ce a fost listată, nava a fost văzută în Napoli și Malta, descărcând echipamente grele în timp ce interiorul era demontat. Acesta este de obicei pasul care precede imediat expedierea unei nave pentru casare

 

Așadar, există aproape un număr de nave care odinioară au fost lansate în mare în ceremonii pompoase cu nașe de lux și acum vor fi transformate în fier vechi și vândute bucată cu bucată. 

 

Afacere înfloritoare

Reciclarea navelor în Turcia are loc într-o zonă industrială deținută de stat și închiriată companiilor private. Șantierele navale sunt situate în Aliağa, la aproximativ 50 km la nord de Izmir, într-o zonă care găzduiește un grup mare de industrii grele. 

 

Zona de reciclare a navelor a fost stabilită pentru prima dată printr-un decret guvernamental în 1976. Șantierele de reciclare a navelor din Turcia aplică așa-numita metodă de debarcare. Prora navei este ancorată la sol, în timp ce pupa încă plutește. Macaralele ridică apoi blocurile spre o zonă de lucru drenată și etanșăCondițiile precare pentru sănătatea muncitorilor și mediul înconjurator ale acestei metode au făcut obiectul plângerilor din partea unor grupuri precum Greenpeace și a criticilor internaționale care au fost reduse la tăcere de către guvernul turc odată cu introducerea de noi proceduri pentru gestionarea deșeurilor periculoase

 

Timp de aproximativ 10 ani, reciclatorii navelor turcești și Guvernul au continuat să îmbunătățească practicile de la Aliağa, atât în ceea ce privește standardele de mediu, cât și cele sociale, aplicând în același timp o politică inteligentă de ușă deschisă cercetătorilor independenți, consultanților și experților. Mai mulți s-au alăturat Asociației Internaționale a Reciclatorilor de Nave (ISRA) și, din 2018, unii au fost auditați și incluși pe lista Uniunii Europene a instalațiilor de reciclare a navelor aprobate

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.