Distribuția online continuă să fie „vitală” pentru industria turistică europeană, în special pentru hoteluri, iar un raport Phocuswright subliniază că anul acesta rezervările prin intermediul agențiilor online vor crește cu 55% în regiune.
Potrivit celui mai recent raport Phocuswright Europe Travel Market 2020-2024, rezervările brute prin intermediul agențiilor online în 2020 au totalizat 25,3 miliarde de euro, inclusiv 6,3 miliarde în rezervările internaționale. Booking, Expedia, eDreams Odigeo au fost companiile cu cea mai mare cotă de piață.
Datorită închiderilor generalizate ale hotelurilor și a celor câteva zboruri disponibile în 2020, din cauza coronavirusului, „oferta de produse a fost foarte limitată”, dar prognoza este că anul acesta cifrele se vor recupera.
Anul trecut, OTA-urile au captat aproximativ 64% din rezervările de hoteluri și cazare, dar în alte segmente au fost mult mai puține, deși „s-au străduit să-și crească cota de piață online.
Pătrunderea puternică a OTA-urilor în marketingul hotelierilor se explică prin faptul că există multe proprietăți mici, care nu fac parte din niciun lanț și nu sunt axate pe promovarea rezervărilor online directe. În sectorul feroviar, de exemplu, „prezența unui singur” transportator național pe multe piețe a împiedicat OTA-urile să câștige o nișă importantă”, subliniază Phocuswright.
În ceea ce privește operatorii de turism, complexitatea produsului „oferă un avantaj furnizorilor, deși sărbătorile la pachet reprezintă o oportunitate clară pentru OTA-uri.
Pe măsură ce ratele de vaccinare în Europa se îmbunătățesc, se așteaptă ca cererea pentru călătoriile de agrement să crească rapid”, iar OTA-urile sunt pregătite pentru o recuperare puternică”, spune studiul.
Mai exact, este de așteptat ca în 2021 rezervările în OTA să crească cu 55%, „cu câștiguri mai modeste (dar totuși cu două cifre) în următorii ani.
Phocuswright susține că pentru a concura eficient, agențiile online se vor baza mai mult pe aplicațiile lor mobile ca sursă de creștere.
Sursă: hosteltur.com