Shadow

Parlamentul European aprobă cotele obligatorii de SAF pentru companiile aeriene

Parlamentul European a decis să instituie cote obligatorii de amestecare a combustibililor de aviație sustenabili (SAF) cu carburanți obișnuiți. Pe lângă cotele generale, există cerințe speciale pentru kerosenul produs sintetic. Noile cerințe au ca scop reducerea emisiilor din aviație cu 85% până în 2050. Regulamentul ReFueIEU  Aviation apobat va impune companiilor aeriene să crească utilizarea combustibililor sustenabili pentru zborurile cu plecare de pe aeroporturile din UE începând cu 2025. 

Deputații europeni au adoptat miercuri, la Strasbourg, regulamentul „RefuelUE Aviation”. Acest lucru înseamnă că, în viitor, companiile aeriene vor trebui să utilizeze o proporție minimă de combustibili sustenabili. Aeroporturile și companiile aeriene riscă amenzi de încălcare.

Regulamentul stipulează o cotă minimă de 2% de carburanți sustenabili pentru aviație (SAF) la realimentarea pe aeroporturile europene începând cu 2025. în mod normal, aeronavele pot realimenta în mod normal cu combustibili alternativi și nu există aproape nicio modificare a infrastructurii de la sol. 

El Parlamento Europeo aprueba las cuotas SAF obligatorias para aerolíneas

Cote SAF

În cele din urmă, companiile aeriene trebuie să se asigure că 2% din combustibil provine din surse durabile până în 2025. Obiectivul va crește apoi la 6% în 2030, la 20% în 2035 și apoi la 70% până în 2050, din combustibilul pentru aviație ar trebui să provină din surse durabile.

Din 2025, companiile aeriene vor putea, de asemenea, să comercializeze zboruri cu eticheta UE pentru performanța lor de mediu. Eticheta va indica amprenta de carbon preconizată pentru fiecare pasager, precum și eficiența preconizată a emisiilor de CO2 pe kilometru, permițând pasagerilor și companiilor să compare amprenta de carbon a zborurilor operate de companii aeriene diferite pe aceeași rută.

José Ramón Bauzá Díaz, deputat european, a declarat: „Acesta este un pas extraordinar spre decarbonizarea aviației. Acum este momentul că guvernele UE să pună în aplicare noile norme și să sprijine industria pentru a asigura implementarea eficientă din punct de vedere al costurilor a combustibililor de aviație sustenabili în întreaga Europa, precum și pentru a îndeplini obiectivele UE. Nu mai este timp de pierdut. Într-o lume complexă și competitivă, cred pe deplin că ReFUEL reprezintă o marea oprtunitate de a poziționa Uniunea Europeană ca lider mondial în producția și utilizarea SAF”, după cum a relatat BTN.

Cele cinci asociații principale de aviație din Europa (A4E, ACI Europe, ASD, CANSO Europe și ERA) au salutat, de asemenea, adoptarea ReFueLUE, calificând-o drept „un pas important și oportun” în direcția realizării inițiativei Pactului verde european de a face continentul neutru din punct de vedere al emisiilor de dioxid de carbon până în 2050.

„În timp ce investitorii și partenerii industriali din UE au primit acum un semnal clar pentru a-și mobiliza investițiile… Sectorul transportului aerian european încurajează cu tărie o promovare mai amplă a SAF în întreaga lume”, au afirmat asociațiile într-o declarație, adăugând că Regulamentul ReFuelUE privind aviația ar trebui „completat cu alte stimulente” pentru a crește producția și utilizarea FAS în Europa.

Țările UE trebuie acum să aprobe directiva înainte ca aceasta să devină lege.

Mai multe informații despre subiect:

Cum se produce combustibilul pentru aviația sustenabilă?

Costul pentru aviația europeană să devină carbon netZero va fi de 800 de miliarde de euro

Cercul vicios care împiedică decolarea combustibilor sustenabili

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.