Experții sunt de acord că însăși supraviețuirea turismului depinde de sustenabilitatea activității sale, după cum au subliniat participanții la masa rotundă „Cum poate turismul să devină o forță a binelui„, care a avut loc la Hotelbeds MarketHub din Amesterdam. De asemenea, sustenabilitatea este din ce în ce mai solicitată, în special de noua generație de călători. Problema constă în modul în care sectorul o comunică, ceea ce afectează percepția acestor călători, potrivit lui Luigi Cabrini, președintele GSTC (Global Sustainable Tourism Council).
Percepția sustenabilității, după cum a subliniat Luigi Cabrini, „depinde de modul în care este comunicată, deoarece este adesea comunicată într-un mod negativ, fiind considerată doar un alt cost, ceea ce nu este cazul, și cu atât mai puțin pe termen lung. Trebuie să o schimbăm și să ne concentrăm pe faptul că reprezintă o îmbunătățire a calității experienței turistice, de exemplu prin utilizarea alimentelor cu kilometraj zero, ceea ce este, de asemenea, ceea ce cere clientul”.
„Trebuie să facem eforturi pentru a ne asigura că firmele și clienții înțeleg sustenabilitatea ca fiind sinonimă cu calitatea mai bună. În acest fel, vom putea accesa segmentul de cerere în creștere care o solicită deja și, astfel vom putea stimula și dezvoltarea acesteia până când va deveni o tendința generală”, a recomandat Cabrini.
În acest sens, Jordane de Villaret, vicepreședinte al Accor pentru sustenabilitate și comunicare pentru schimbare a declarat că este în favoarea „furnizării de informații clienților cu privire la toate inițiativele și experiențele sustenabile pe care le au la dispoziție, astfel încât aceștia să poată lua o decizie de rezervare în acest sens; și să se asigure că, dacă au făcut o rezervare în acest mod, o primesc în condiții corecte”.
Jordane de Villaret a propus „să ne reinventăm astfel încât această experiență durabilă să fie atractivă pentru cerere, promovând, de exemplu, descoperirea localului; să creăm noi experiențe, evitând ca aceștia să o perceapă ca pe ceva enervant. Pentru că, dacă le oferi experiențe durabile, crești nivelul de calitate pe care îl oferi, dar și îi educi în domeniul sustenabilității, deoarece o vor cere în călătoriile următoare”.
Colaborare și cooperare
Conducerea Accor promovează, de asemenea, „colaborarea și cooperarea între toate părțile interesate de turism, pentru că acest lucru nu are nimic de-a face cu concurența. De fapt, colaborăm deja cu alte grupuri hoteliere și, de asemenea, cu guvernul francez. De exemplu, Accor a fost ceea ce care a elaborat standardele de reducere a consumului de energie.
Și, dupp cum a subliniat, „dacă nu ești sustenabil, nu vei avea o afacere. De aceea dorim să împărtășim strategiile cu marii distribuitori, cum ar fi Hotelbeds, pentru că ei știu ce fac alții. Doar așa vom reuși să realizăm ceva mai mare decât ceea ce aduce fiecare dintre noi la masă.
Alte informații generate la MarketHub Europe la Amsterdam, în:
– Cinci tehnologii de frontieră care schimbă status quo-ul în turism
– Forțe perturbatoare care ar putea pune în pericol redresarea turismului
– Turismul va crea 126 de milioane de locuri de muncă în 10 ani
– Oportunitățile de afaceri generate de noile obiceiuri ale cererii
– Colaborarea între furnizori este necesară pentru a îmbunătăți personalizarea
– Călătorul preia controlul, iar acest lucru va schimba industria turismului
El a fost de acord cu Paul Bixby, directorul comercial al EasyJet Holidays, care colaborează, de asemenea, cu GSTC și cu Universitatea din Oxford, dat fiind că „dacă ne unim forțele, efectul este mult mai mare decât ceea ce poate realiza fiecare dintre noi în mod inidvidual„. Prin urmare, el pledează pentru „mai multă colaborare între furnizori, reunind inițiativele din acest domeniu”.
Este ceea ce fac deja în Puerto Rico, unde, potrivit lui Francisco Blanch, director de vânzări de vacanțe la Discover Puerto Rico, „colaboraă cu inițiative care sunt adoptate de întreprinderi, hoteluri și companii de turism, în principal, care sunt foarte conștiente de menținerea mediului înconjurător, deoarece, printre altele, supraviețuirea lor depinde de acesta”.
Cabrini a concluzionat propunând „să creăm o organizație de marketing al destinației (DMO – Destination Marketing Organisation) numai cu companii care lucrează în domeniul sustenabilității. Acest lucru ar răspunde unei cereri din ce în ce mai mari în rândul publicului și ar senisbiliza furnizorii de servicii turistice”.
Sursă: hosteltur.com