Shadow

Industria transportului aerian va pierde cel puțin 7 ani de creștere

Cel puțin șapte ani de creștere a traficului global de pasageri înregistrat de industria transportului aerian ar putea dispărea în 2020 ca urmare opririi activității din cauza COVID-19, dacă previziunea Asociației Internaționale a Transportului Aerian (IATA) a unei scăderi de 48% pentru acest an se realizează la sfârșitul anului. Estimarea a fost făcută de Rob Morris, director global de consultanță al Ascend by Cirium, divizia de consultanță a Cirium, firma de informații de piață și date ale aviației, atunci când a analizat impactul pandemiei asupra companiilor aeriene. Peter Morris, economist-șef al aceleiași unități, analizează efectul knock-on pe care îl va avea criza globală de sănătate generată de coronavirus asupra călătoriilor și turismului

 

Industria transportului aerian a cunoscut șase decenii de creștere a traficului de pasageri, în medie cu 5-6% anual și, deși se așteaptă să încetinească până la 4-5% în deceniile următoare, s-a crezut ca ar fi o maturizare a industriei, mai degrabă decât o schimbare seismică în structura sa de bază. Industria a fost condusă de un multiplu de creștere a PIB-ului regional și global”, spune Peter Morris. 

 

Dovezile istorice ale efectelor multiplelor evenimente traumatice, cum ar fi crizele financiare, SARS și evenimentul terorist din 11 septembrie, au întărit credința în rezistența industriei transportului aerian

 

„Întrebarea cheie acum este cât timp va trece până când clienții se vor simți siguri ca mediul de călătorie cu avionul este la fel de sigur ca înainte de această pandemie. Aceasta va include nu doar călătoriile cu avionul, ci și alte părți esențiale ale ecosistemului turistic, cum ar fi hoteluri, atracții, conferințe și în întreaga industrie hotelieră. Chiar și cu un vaccin eficient sau alte măsuri, această liniște sufeltească va dura ceva timp. 

 

Morris spune că este posibil că efectele coronavirusului asupra PIB-ului vor aduce o recesiune globală a PIB-ului de 3% sau mai mult în 2020, recuperându-se încet în 2021, deci va încetini oricum recuperarea sectorului. 

 

„Cu toate acestea, cu industria călătoriilor și turismului evaluată la 10 miliarde de dolari la nivel global, o industrie care conduce în mod fundamental atâtea aspecte ale economiei de afaceri și de agrement, recuperarea va veni, deși unele părți, anumite destinații ‘în risc’ sau mediu închis, va dura mult mai mult să se recupereze”. 

 

În această privință, el adaugă că călătoriile regionale pe distanțe scurte, în care funcțiile de monitorizare a sănătății și „controlul guvernului” sunt considerate ar fi mai ușor de îngrădit, vor fi probabil printre primele recuperări

 

„Cea mai mare îngrijoare va fi ca o afacere globală de călătorii aeriene, care are nevoie de economii de scară și factori mari de ocupare pentru a obține profitabilitate și prețuri mici, va trebui să funcționeze ca o rețea mai scumpă și mai dispersată pentru o perioadă de timp, până la fundamentele acestei ‘boli de proximitate’ este rezolvată”. 

 

În ceea ce privește perspectivele pentru industria aviației după 2020, depinde de mai mulți factori, potrivit lui Morris. În primul rând, impactul general asupra economiilor mondiale a măsurilor care se iau la nivel regional pentru a încerca să controleze pandemia de COVID-19. „Trebuie, de asemenea, să vedem că se ridică restricțiile de călătorie și, deoacamdată, nu avem nicio indicație când va fi posibil”, adaugă el. 

 

Un alt factor important îl reprezintă modificările potențiale ale bazelor cererii de zboruri. „De exemplu, acum învățăm cu toții să lucrăm de la distanță, iar liderii de afaceri învață că unele părți ale afacerii pot funcționa fără deplasările internaționale pe scară largă dinaintea pandemiei„. În acest sens, analistul consideră că pare probabil că călătoriile de afaceri se vor relua relativ mai încet. În segmentul timpului liber, cu un impact negativ asupra venitului personal disponibil determinat de o recesiune, cererea ar putea dura, de asemenea, timp pentru a se reactiva la nivelurile anterioare

 

„Este ușor să ne imaginăm un scenariu în care cererea de călătorii aeriene este relativ lentă pentru a reveni pe termen scurt și mediu. Revenirea la baza cererii (traficului) de care ne bucurăm în 2019 ar necesita o creștere de 100% față de baza cererii din 2020 sugerată de scenariul IATA. Având în vedere punctele pe care le-am adus până acum, realizarea acestei creșteri, chiar și în următorii doi ani, 2021/2022, pare foarte optimistă în cel mai bun caz”. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.