Asociația Internațională a Transportului Aerian (IATA) a avertizat că pentru companiile aeriene și pentru sectorul turistic în general, „adevărata amenințare este provocarea mediului”, cu referire la provocarea de a reduce sau compensa emisiile poluante din aviația comercială și conștientizarea ecologică în creștere a călătorilor. Așa a spus directorul operațiunilor de distribuție a serviciilor financiare a IATA, Juan Antonio Rodríguez, a spus că „tot mai mulți oameni nu vor să zboare din cauza impactului ecologic” al zborurilor.
În timpul discursului său la Summitul Mondial al Asociațiilor Agențiilor, organizat săptămâna trecută la Sevilla (Spania), Rodríguez a avertizat agențiile de turism că „există o nouă generație care este din ce în ce mai conștientă de impactul călătoriilor și, mai ales, să zboare. Și dacă folosesc avionul este pentru a parcurge distanțe mari”.
El a insistat că „din ce în ce mai mulți oameni nu vor să zboare din cauza impactului ecologic pe care aviația îl are” asupra mediului și a avertizat că „acesta va fi ceva ce trebuie să acceptăm” în sectorul turismului.
În ceea ce privește turismul, a insistat el „adevărata amenințare este provocarea mediului” și a avertizat că „fie ne adaptăm, fie ne vom vedea într-o problemă„.
Juan Antonio Rodríguez în declarațiile sale pentru Hosteltur, a mărturisit că la IATA există „îngrijorare” cu privire la impactul creșterii conștientizarii ecologice a călătorilor în anumite destinații, care a devenit popular că „rușinea de a zbura”.
Concret, a spus că în Olanda și în Țările Nordice au dovezi deja că călătoriile cu avionul au scăzut din acest motiv în 2019, iar de la asociația aeriană presupun că „această conștientizare va fi extinsă și la alte destinații”. El a mărturisit că „acesta este principalul risc pe care IATA îl vede în viitor”.
Pentru a face față acestei provocări, managerul IATA subliniază că, din partea asociației, care reunește peste 600 de companii din întreaga lume, și-au propus să reducă și să compenseze amprenta de carbon produsă de aviație cu proiecte de mediu la mijloc pe termen lung.
În timp ce pe termen mai lung, între 2035 și 2040, speră să atingă zero niveluri de emisii poluante în aviație.
Pentru aceasta, recunoaște că „este necesar să conștientizăm liniile aeriene partenere”, astfel încât acestea să reduca emisiile și restul actorilor care fac parte din turism.
Vicepreședinte senior al Asociației Americane a Agențiilor de Turism (ASTA), Mark Meader, a fost de acord că în Statele Unite există o conștientizare tot mai mare a călătorilor cu privire la impactul ecologic al zborurilor.
Cu toate acestea, el subliniază că „în mod evident, utilizarea avionului nu va fi exclusă” și cu atât mai mult într-o țară care a recunoscut că transportul feroviar este „ineficient”.
Protecție împotriva falimentului
Participanții la masa de dezbatere despre „BSP-urile din întreaga lume”, care au reprezentat agenții de turism din China, Kenya, Filipine, Zambia și Noua Zeelandă, s-au concentrat pe denunțarea tratamentului oferit de asociația de companii aeriene agențiilor de turism.
Reprezentantul agențiilor din Kenya, Nicanor Sabula, a acuzat deschis IATA că are o „viziune eurocentrică”, oferind în Africa un BSP care „nu răspunde nevoilor agențiilor de turism”.
De asemenea, el a criticat tratamentul inegal al falimentelor companiilor aeriene. „Când o companie aeriană falimentează, agențiile rămânem cu datorii, în timp ce companiile aeriene au veniturile lor garantate dacă o agenție de turism falimentează”, a denunțat el.
Directorul IATA a recunoscut că încă trebuie să rezolve modalitatea de a face față insolvențelor din industria companiilor aeriene, „care departe de a fi redusă crește mai mult”, și a apărat că „este necesar să continuăm să lucrăm la un program solid care se adresează falimentelor companiilor aeriene”.
Noutăți tehnologice
Reprezentantul ASTA a influențat evoluțiile tehnologice aplicate lumii călătoriilor și a recunoscut marea acceptare pe care NDC și NewGen ISS promovate de IATA au avut-o în rândul agențiilor de turism, care pregătește deja următorul pas tehnologic, One Order, care are scopul de a „reduce obstacolele logistice care există acum” la comercializarea biletelor și care „va permite agențiilor să negocieze mai ușor cu companiile aeriene”.
IATA a indicat faptul că încă testează tehnologia One Order înainte de a o implementa în agențiile de turism.
La rândul său, vicepreședintele senior al Accelya, Aitor Pertica, a amintit asitenților că, în ciuda interesului companiilor aeriene de a promova vânzările directe cu implementarea NDC, agențiile de turism gestionează încă 55% din rezervările liniilor aeriene. „Companiile aeriene și-au dat seama că agențiile de turism rămân un canal cheie„, a spus el.
Sursă: hosteltur.com