Anul 2022 s-a încheiat cu o performanță bună a rezervărilor în Germania, în ciuda incertitudinii datorate recesiunii economice din această țară. Și anul 2023 a început cu aceeași dinamică, potrivit unui raport al Travel Data + Analytics (TDA), care evidențiază in special ultima săptămână a anului trecut și prima dintre acestea ca momente de activitate maximă de vânzări pentru călătoriile de agrement pe piața germană, care va sărbători în curând marele său eveniment profesional, ITB din Berlin.
Studiul, publicat la data de 31 ianuarie, indică faptul că în aceste două săptămâni piața emitentă germană „nu numai că a depășit cu mult nivelul de anul precedent, ci și săptămânile comparabile din 2019″, precum și că vânzările pentru sezonul de iarnă au ajuns la 85% din nivelurile înregistrate în perioada pre-pandemică.
Potrivit TDA, decembrie a fost o lună „excepțional de puternică” pentru rezervările din Germania, atât agențiile de turism, cât și OTA-urile înregistrând venituri aproape la fel de mari ca în noiembrie, ceea ce este considerat „un proces atipic”, deoarece curva rezervărilor slăbește în general în perioada Crăciunului și se redresează din ianuarie, când atinge varful.
„Următorul sezon estival 2023 prezintă o creștere a vânzărilor cu 44% față de anul precedent”.
Prin urmare, raportul arată că cererea de vacanțe este acum „comparabilă” în termeni de cifra de afaceri, cu nivelul de dinaintea coronavirusului”. Și, într-adevăr, în prima săptămâna a anului, au rezervat călătorii în valoare de aproape 700 de milioane de euro, ceea ce reprezintă de fapt cu aproximativ o treime mai mult decât în aceeași perioadă din 2019.
Îmbunătățire semnificativă
Datele publicate de TDA indică faptul că, pe baza nivelului ridicat de rezervări înregistrate, atât de sezonul ridicat de rezerăvări înregistrate, atât de sezonul de iarnă actual, cât și sezonul de vârf care îl urmează „s-ar putea îmbunătăți semnificativ”, după cum reiese din faptul că vânzările se situează acum cu nu mai puțin de 15% peste cele din perioada 2018/2019, cu o creștere de patru puncte procentuale între cele două perioade.
În acest moment, vânzările de iarnă sunt cu 59% mai mari decât cele din sezonul 2021/2022, care a fost încă slab din cauza COVID-19.
În schimb, următorul sezon mare va începe în luna mai și „s-ar putea chiar îmbunătăți cu 17 puncte procentuale, până la o creștere de 44%” față de starea stocului de la sfârșitul lunii decembrie 2022″. Și, spre deosebire de anul trecut, rezervările timpurii își fac o revenire vizibilă. Cu toate acestea, există încă un decalaj față de vara anului 2019: lipsesc 29% din vânzări.
„Vacanțele de vară reprezintă 54% din veniturile din rezervări în decembrie 2022 și cresc la 61% din noile rezervări în prima săptămână a lunii ianuarie”.
În ceea ce privește piețele țintă, Turcia are o cerere mare pe piața emitentă germană pentru vacanțele de vară, înaintea Spaniei și urmată de Grecia pe locul trei, potrivit raportului TDA. În general, țările din Estul Mediteranei reprezintă aproximativ 42% din vânzările de vară realizate până în prezent.
Vânzările către Mediterana de Est și-au revenit cu 68% față de 2022, dar sunt cu 10% sub cele înregistrate în vara anului 2019.
Trebuie remarcat faptul că cea mai mare creștere în comparație cu anul precedent a fost înregistrată în cazul călătoriilor pe distanțe lungi, care au crescut cu 75%, și care și-au revenit abia în cursul anului trecut, după ridicarea restricțiilor sanitare de intrare în diferite țări din cauza pandemiei.
Mai multe informații legate de piața emitentă germană:
– Dansul ofertelor este pe cale să înceapă pe piața emitentă germană
– Turcia întrece Mallorca în rezervările înregistrate de TUI Germania
Sursă: hosteltur.com