Shadow

Fosun dublează pierderile diviziei sale de turism până în iunie

Divizia de turism a Fosun International, grupul chinez care deține brandurile Thomas Cook și Club Med, și-a dublat pierderile în prima jumătate a anului din cauza restricțiilor globale de călătorie din cauza pandemiei COVID-19: până la 30 iunie a pierdut 2,065 miliarde de yuani, aproximativ 272 de milioane de euro, comparativ cu cele 997 de milioane de yuani pe care le-a pierdut anul trecut (123 de milioane de euro). 

La rândul său, veniturile totale ale grupului chinez au scăzut de la 4,537 miliarde de yuani (596 de milioane de euro) în acest prim semestru la 2,781 de miliarde de yuani (366 milioane de euro), potrivit TTG.

„Datorită expansiunii continue a coronavirusului din prima jumătate a anului 2021, mai multe țări au adoptat restricții stricte de călătorie care au afectat în mod semnificativ și negativ operațiunile diviziei de turism a grupului”, explică Fosun. 

Fosun a fost principalul acționar al grupului britanic, cu o participație de 18%, iar atunci când brandul iconic a dat faliment în septembrie 2019, a achiziționat brandul Thomas Cook în noiembrie a acelui an și l-a relansat în China anul următor ca platformă lifestyle.

Casa Cook El Gouna în Egipt.

Ulterior, brandul Thomas Cook a fost reactivat în Regatul Unit în septembrie anul trecut ca agenție de turism online. Potrivit grupului, în prima jumătate a anului 2021, cifra de afaceri a lui Thomas Cook în Regatul Unit a fost de 113 milioane de yuani (15 milioane de euro).

Cu toate acestea, volumul afacerilor în luna iulie aproape a dublat nivelurile din iunie, ajungând la 30 de milioane de yuani (3,9 milioane de euro) după ce Regatul Unit și-a ridicat în mod semnificativ restricțiile de călătorie.

„În prima jumătate a anului 2021, călătoriile în Regatul Unit au fost restricționate semnificativ de pandemie, astfel încât afacerea noastră s-a concentrat pe actualizarea platformelor digitale și lansarea brandurilor noastre pe principalele piețe europene”, detaliază grupul. 

Astfel, brandurile hoteliere Casa Cook și Cook’s Club au redeschis unsprezece proprietăți și la sfârșitul lunii iulie în Grecia, Turcia, Spania, Bulgaria și Egipt. „Planificăm să extindem în continuare Casa Cook, Cook’s Club, Cook’s Home și alte branduri din întreaga lume, cu nu mai puțin de 30 de hoteluri, inclusiv cele deja deschise, până la sfârșitul anului 2030”, avansează Fosun.

Club Med

Între timp, cifra de afaceri a Club Med a scăzut cu 64% în primul semestru, în care a înregistrat o pierdere de 991,6 milioane de yuani.

Mai mult de jumătate din cele 63 de complexe turistice ale Club Med (35) se află în regiunea EMEA. Tocmai, toate stațiunile montane Club Med din Alpi, cu excepția Saint Moritz, au fost închise în timpul sezonului de iarnă 2020/21 (din ianuarie până în aprilie) din cauza suspendării călătoriilor pe principalele piețe sursă, potrivit Fosun.

Cu toate acestea, peste 60% din stațiunile Club Med din întreaga lume, 39, s-au redeschis la sfârșitul lunii iunie a acestui an, permițându-i să funcționeze 58,4% din capacitatea lor din iunie 2019. 

În același timp, rezervările până în decembrie au revenit la 83,9% din nivelurile din a doua jumătate a anului 2019. Fosun intenționează să deschidă 16 noi resort-uri Club Med până la sfârșitul anului 2023, dintre care opt vor fi în China.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.