Agențiile germane au arătat în săptămâna 16-22 noiembrie tendința opusă față de cea precedentă. Și, dacă progresul vaccinului a încurajat piața germană a rezervărilor între 9 și 15 noiembrie, cu creșteri pentru toate principalele destinații, în ultima săptămână vânzările au scăzut practic toate. Euforia experimentată de piețe s-a desumflat, foarte probabil motivată parțial de complicațiile evidențiate de intrarea in funcțiune a cerințelor PCR în numeroase destinații.
Datele firmei de consultanță TrevoTrend analizează comportamentul consumatorilor germani de călătorii în diferite aspecte, cu date de la agențiile de turism tradiționale și online, reflectă o scădere semnificativă a rezervărilor în ultima săptămână a lunii noiembrie comparativ cu cea anterioară.
Iasă în evidență tendința Turciei, care a arătat o creștere explozivă în săptămână din 9 noiembrie, cu +102, iar în ultima a reflectat -15%. Singura destinație cu un rezultat pozitiv este Grecia, care menține o creștere de 11%, deși este jumătate din cea precedentă, când era de 22%.
Chiar și staycation-urile (turismul intern) sunt în declin, rezervările pentru a călătorii în Germania scăzând cu 18%, comparativ cu creștere de 8% în săptămâna precedentă.
Sursă: hosteltur.com