Siguranța oferită de destinații este un aspect pe care turiștii îl iau deja de la sine, „un echipament standard cu serviciile de care au nevoie vizitatorii în perioade de criză”, așa cum l-a definit Iñaki Garmendia, membru al Comitetului de Experți al OMT (Organizația Mondială a Turismului). Cu toate acestea, el a avertizat că după criză vor câștiga cei care și-au menținut „un angajament afectiv mai mare față de clienții lor„. Din acest motiv, el consideră ca „destinații cele mai afective sunt, fără îndoială, cele mai eficiente, mai ales atunci propria lor siguranță și cea a turiștilor sunt în joc”.
Iñaki Garmendia recomand destinațiilor, care „pornind de la o realitate pe care piețele și turiștii o cunosc în detaliu, ar fi convenabil pentru ei să dezvăluie procesele de îmbunătățire progresive care se desfășoară și care trebuie să pivoteze și să fie de facto legate de bunăstareà rezidenților și turiștilor. Aceste procese de îmbunătățire trebuie să devină știri cu o părtinire pozitivă care ne va modifica treptat realitatea și perpecția atât pe plan intern, cât și pe plan extern”.
În acest fel, „și cu un efort suplimentar”, sectorul ar genera ceea ce el numește „o afecțiune globală față de turiștii săi, prin exercitarea de noi funcții și dezvoltarea unei comunicări mai transparente în conformitate cu aceste vremuri„. Și adevărul că, în adâncul sufletului, „vrem cu toții să ne simțim în siguranță și îngrijiți cu un nivel extrem de eficient de servicii”.
Atenția față de turiști devine, potrivit lui Iñaki Garmendia, un „factor decisiv în înțelegerea și reducerea distanțelor”.
Potențiali turiști, izolați și înstrăinați
Expertul a reamintit că „potențialii turiști sunt izolați și distantați fizic și psihologic. Ei nu au ales să rupă relația cu destinațiile, dar această criza îi impiedică să se bucure în continuare de sejururile și experiențele lor; o situație care emoțional le provoacă frică, tristețe, singurătate, îngrijorare, etc.”
Sursă: hosteltur.com