După cum a subliniat Sasha Gainullin, CEO al companiei de asigurări de călătorie Battleface, furnizorii de turism trebuie să se întrebe „dacă oferă cu adevărat produsul potrivit clientului, pentru că înainte era integrat în pachetul turistic pe care îl cumpără, dar acum trebuie să rupem cu acest model pentru care tehnologia este aliatul nostru pentru a crește conversia„. Gainullin a participat la masa rotundă cu tema „Știința de a oferi clienților ceea ce își doresc„, desfășurată la ITB Convention, în cadrul târgului de la Berlin.
Alejandro Gómez, vicepreședinte comercial al Holibob, o platformă care facilitează conectarea turiștilor cu furnizorii de experiențe pe care le pot trăi în destinație, a dezvăluit caracteristicile pe care trebuie să le aibă un produs pentru a răspunde așteptărilor clientului: „Trebuie să fie relevant pentru ei, în timp real, adaptat la ceea ce caută, să le ofere un avantaj și să fie disponibil pe platformele pe care le accesează. Totul depinde de datele pe care le ai la prima mână.
Tocmai aceste date, aplicate împreună cu tehnologia care să le valorifice la maximum, pot contribui la „reducerea fricțiunilor în materie de călătorie și conectivitate”, a declarat William Plummer, CEO al companiei de asigurări de călătorie Trust My Group. Tehnologia respectivă este deja disponibilă, dar există multe alte aplicații care vin cu parteneri alternativi și care ne vor permite să îmbunătățim procesele și să ne adaptăm și mai mult. Dar trebuie să continuăm să lucrăm cu asta.
Pentru Sasha Gainullin, pe măsură ce tehnologia avansează, „va fi ușor să se implementeze aceste îmbunătățiri pentru a răspunde nevoilor clienților”, în timp ce William Plummer a optat pentru „a inova pentru a păstra clienții, deoarece în cinci până la zece ani călătoriile vor fi complet diferite față de cum le cunoaștem astăzi”.
ChatGPT vs componenta umană
Devenit celebru, ChatGPT a fost prezent în toate discuțiile despre inovație și tehnologie, iar aceasta nu avea să fie mai prejos. Gómez a subliniat că „schimbările au deja loc, orientând ChatGPT către sarcini în care este mai eficient și mai economic decât oamenii, de exemplu, pentru a elimina fricțiunile din timpul călătoriei”.
Gainullin ne-a reamintit că „tehnologia este doar o componentă care te poate ajuta să fi mai eficient, dar contactul cu clienții trebuie să rămână uman. Aceasta poate îmbunătăți procesele și poate ajuta la reducerea fricțiunii în călătoria clientului, dar nu înlocuiește ceea ce suntem și ceea ce facem.
De asemenea, Plummer a fost în favoarea „aplicării ChatGPT pentru a analiza datele pe care le ai și care va spune ce se întâmplă, dar decizia finală îți aparține. Și va dura ceva timp să se dezvolte, deoarece nu are încă multă încredere și trebuie să o câștige”.
A se citi și ChatGPT: puțin calm, pentru că impactul asupra turismului este încă departe de a fi atins.
Sursă: hosteltur.com