Shadow

Croaziere sustenabile?: flota viitorului va fi decarbonizată

Croazierele sustenabile vor fi din ce în ce mai prezente în următorii ani. Noua flotă care se pregătește va fi decarbonizată în mare măsură. În decurs de cinci ani, până în 2027, vor exista 26 de nave alimentate cu gaz natural lichefiat (GNL), și numai în rândul membrilor Asociației Internaționale a Liniilor de Croazieră (CLIA). 

În plus, patronatul asigură că pentru 2027, 81% dintre navele sale vor avea sisteme avansate de tratare a apelor uzate (AWTS) și, pe de altă parte, 174 de nave de croazieră vor fi pregătite să se conecteze la rețeaua de energie electrică, astfel încât acestea să nu fie nevoite să aibă masinile lor în functiune în timpul escalei. Aceasta va însemna o reducere semnificativă a emisiilor.

CLIA afirmă că abordarea industriei de croazieră cu privire la sustenabilitate se bazează pe trei piloni fundamentali. Prima dintre acestea se referă la reducerea emisiilor, „atât atunci când navele navighează, cât și în port”, prin investiții în tehnologii avansate de mediu.

Croazierele urmăresc să colaboreze cu orașele și porturile în care își desfășoară activitatea pentru a avansa în promovarea turismului sustenabil. 

Pe locul doi se află investițiile care vizează creșterea eficienței energetice și a performanței de mediu la bord. Navele de croazieră au devenit un exemplu excelent de economie circulară la scară de-a lungul anilor.

Apă, deșeuri și energie

Acest lucru este evidențiat prin verificarea faptului că dispun de sisteme și procese care permit colectarea deșeurilor, clasificarea, tratarea și transformarea acestora în energie atunci când este posibil. În plus, sistemele avansate de tratare a apei menționate mai sus sunt adesea echivalente cu cele mai bune plante de pe uscat.

O croazieră Aida andocat în portul Palma.

În cele din urmă, al treilea pilon pe care se bazează croazierele durabile este promovarea dezvoltării turismului sustenabil în destinațiile vizitate de aceste nave: „colaborăm cu ei la implementarea de soluții inovatoare adaptate nevoilor lor locale, precum aplicațiile, promovarea unor excursii noi, și mai puțin cunoscute”, au punctat aceștia de la patronat.

Scop: decarbonizare

Dar, dincolo de teorie, flota viitorului va tinde spre decarbonizare și, de fapt, această industrie și-a propus să atingă emisii nete de carbon zero la nivel mondial până în 2050. Cu privirea îndreptată către acest obiectiv, mai mult de 15% din navele care vor debuta în următorii cinci ani va putea incopora pile de combustie și baterii și 85% de croazieră (până în 2028) se vor putea conecta la rețeaua electrică.

Kelly Craighead, Președinte și CEO al CLIA: „Inovația și ingineria se află în centrul viziunii industriei de a atinge emisii nete de carbon zero”.

Acest lucru se reflectă în raportul „Practici și tehnologii de mediu 2022” întocmit de această entitate, care, printre altele, evidențiază că, pentru atingerea obiectivelor de decarbonizare a transportului maritim, tranziția către combustibili marini durabili este esențială. Iar industria investește deja milioane pentru a le obține.

În general, industria de croazieră investește în prezent în cercetarea unor noi surse de energie, precum hidrogenul, amoniacul sau metanolul, cu prototipuri concepute să intre în funcțiune în următorii ani.

Sprijin guvernamental

De asemenea, studiul CLIA subliniază „nevoia urgentă” ca guvernele să sprijine cercetarea pentru a accelera dezvoltarea acestor combustibili, astfel încât să fie „siguri, viabili și disponibili” pentru utilizare pe scară largă în acest subsector turistic.

„În această etapă a călătoriei noastre către emisii nete zero, este necesar un sprijin clar din partea guvernelor și a factorilor de decizie politică pentru a ne asigura că este dezvoltată infrastructura adecvată și pentru a încuraja cercetarea și inovarea necesare pentru dezvoltarea combustibililor marini durabili”, a spus președintele global al CLIA, Pierfrancesco Vago.

Un rând de patru croaziere andocate în portul Barcelona.

În această luptă pentru sustenabilitate, companiile de transport maritim caută o abordare holistică care să includă nu doar bunele practici de mediu la nivel de port, ci și pe întreg lanțul valoric al destinației: touroperatori, transporturi și locuri de vizitat sau companii de activitate.

Ca exemplu pentru cele mai de sus, Costa Cruises a implementat o strategie de sustenabilitate bazată pe o analiză ESG (Mediu, Social, Guvernare), și care este in conformitate cu Agenda 2030 a ODD-urilor ONU, bazată pe patru priorități.

Priorități, conform Costa Cruises: trecerea către neutralitate climatică; regenerarea resurselor; împuternicirea oamenilor; și a construi un ecosistem transformator. 

La rândul său, MSC Cruises a făcut un alt pas într-o altă direcție, dar încă în cadrul conceptului de sustenabilitate: acum își concentrează eforturile pe minimizarea impactului excursiilor asupra mediului. Ceea ce, de exemplu, s-a tradus într-o creștere a autobuzelor electrice și hibride pentru pasagerii care călătoresc în timpul escalelor.

Mai multe știri despre croaziere sustenabile:

Croazierele cer investiții publice mai mari în porturi

Principalele provocări ale companiilor de croazieră în reluarea activității lor

Sunt multe inițiative și sunt în desfășurare, unele vin de la companiile maritime, iar altele din porturi, în tensiune din cauza protestelor cetățenilor, dar numitorul comun este că pentru a oferi un viitor industriei de croazieră este vital să o facem mai prietenoasă față de mediu și destinațiile în care se opresc.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.