Criza coronavirusului a servit, de asemenea, la accelerarea tendințelor care erau deja prezente în sector, potrivit Hubert Viriot, CEO al Yotel, la participarea la workshop-urile online In Sync, organizate de promotorii târgului de investiții hoteliere IHIF, Quetex Hospitality. În aceleași ședințe, Expedia a explicat ce a învățat sectorul în urma acestei crize, după cum a publicat evisionturism în alt articol.
Hubert Viriot a enumerat câteva dintre aceste tendințe, cum ar fi „reducerea contactului între angajați și clienți în procese neesențiale, cum ar fi check-in/check-out sau room service. În realitate, se stimulează ca clientul să decidă când sî interacționeaze cu personalul său cu alți invitați”. La aceasta se adaugă „noi protocoale de curățare sau utilizare tot mai redusă a numerarului în plăți, în beneficiul tuturor”.
Hotelurile acum, potrivit Hubert Viriot, „trebuie să se concentreze asupra activității lor de bază pentru a fi mai acceibile pentru clientul afectat de criză, respectând în același timp așteptările acestora”. Tehnologia ajută, după cum recunoaște Peter Heule, CEO-ul Short Stay Group & Yays, deși „hotelierul este încă o afacere de contact uman, între oameni”.
Segmente mai rezistente
Printre cele mai rezistente segmente în fața crizei, Laura Brinkmann, vicepreședinte al Brookfield, a menționat că „lanțurile cu o cerere internă puternică, precum și aparthotelurile, dar, în general, cele care sunt capabile să răspundă la noile nevoi ale clienților”.
Reziliența merge și prin cartiere, întrucât, după cum a precizat Heule, „clientela europeană este mai rapidă când vine vorba de revenirea la obiceiurile lor, în comparatie cu Statele Unite și britanici, care continuă să acorde prioritate celor mai sigure locuri”.
Și, de asemenea, pe segmente de cerere, deoarece CEO-ul Short Stay Group & Yays consideră că „tinerii vor fi primii care vor călători din nou„. Nu este surpinzător, după cum a indicat Puneet Kanuga, șeful Hotel Investments la Queensgate Investments LLP, „acestea au fost mai puțin afectate de criză, astfel că vor opta în principal pentru produse precum hostels, care pot începe astfel să vadă lumina, la capătul tunelului”.
De asemenea, potrivit lui Heule, hostels-urile „promovează ca clienții să se afle în afara unității de cazare pentru a cunoaște locul, care se potrivește cu aceste tendințe accelerate în comportamentul pieței, ceea ce le face o atracție suplimentară pentru investitori și operatori. Trebuie doar să se adapteze la noile condiții pentru următoarele șase luni, dar își păstrează intact modul de a face afaceri”.
Dimpotrivă, el a subliniat că „cei care vor avea un viitor mai complicat sunt hotelurile din gama medie, fără elemente diferențiate, care nu sunt nici costuri reduse, nici pensiuni sau unități de cazare boutique. Din acest motiv, în următorii ani, vom vedea cazuri de conversie în alte produse, cum ar fi apartamente, pensiuni sau cazare de 5 stele”.
Cu toate acestea, David Kellet, directorul principal al tranzacțiilor hoteliere la Invesco Real Estate, a subliniat că „este încă prea devreme pentru a ști ce se va întâmpla, ce hoteluri vor putea deschide. Ceea ce este clar este că brandurile cu un scop au fost în mintea consumatorilor în aceste luni și că, pentru cei care vor trece printr-o perioadă mai dificilă, reconversia poate fi o soluție”.
Ceea ce este clar, după cum a concluzionat Puneet Kanuga, este că „accentul investițiilor nu se va schimba, deoarece se înțelege că este o criză cu limită de timp, deși în același timp este necesar să fie foarte conștient deoarece oportunitățile care apar vor fi limitate”.
În acest sens, Kellet a indicat că „oportunitățile se vor concentra pe opțiunile de a continua construirea unui portofoliu pe termen lung, cererea fiind mai concentrată pe piață internă și pe segmentul de agrement, precum și capitalele mari, care vor continua să fie câștigătoare în această situație”.
Sursă: hosteltur.com