Shadow

Crește vânzarea directă a hotelurilor, dar și presiunea din partea lui Booking

Pandemia a modificat obiceiurile de rezervare a hotelurilor, iar în 2021, pentru prima dată din 2014, s-a înregistrat o creștere a ponderii rezervărilor directe în Europa, conform „V Hotel Distribution Study” al HOTREC, dar dependența de agențiile online a rămas la aceleași niveluri ca în 2019. Mai mult de jumătate dintre hoteluri se simt presați de OTA să le accepte termenii și condițiile. 

Studiul de distribuție hotelieră al HOTREC, bazat pe sondaje realizate la 3.900 de hotelieri din Europa, arată că între 2013 și 2021, cota de piață a OTA a crescut, trecând de la 19,7% în 2013 la 29,2% în 2019, în timp ce în acea perioadă, ponderea din rezervările directe din Europa s-au contractat; de la 57,6% la 47%.

Rezultatele celui mai recent studiu HOTREC dezvăluie o schimbare față de pandemie: vânzările directe in 2021 au avut o creștere „semnificativă”, ajungând să reprezinte 59,7% din cota de piață.

„Contactul direct cu hotelierii a fost incontestabil liniștitor pentru călători în timpul pandemiei, deoarece preocupările și întrebările specifice pot fi rezolvate cu usurință printr-un simplu apel telefonic sau prin e-mail”, a declarat Markus Luthe, președintele grupului de lucru pentru Distribuția Hotelurilor al HOTREC și director general al Asociației Germane de Hoteluri (IHA), explicând motivul noului trend.

Cine domină piața OTA?

În cadrul pieței agențiilor de turism, Booking Holding este cel mai influent jucător, cu o cotă de piață de 71,2%, în creștere la 68,4% în 2019. În ultimii opt ani, dominația sa a fost în creștere: 60% în 2013 și 71,2% în 2021.

Acesta este urmat de Expedia Group, care „nu a putut menține” în perioada pandemiei cota de piață obținută între 2015 și 2019. Astfel, a trecut de la a reprezenta 16,3% din vânzările OTA în 2019, la 12,5% în 2021. Și pe locul trei se află HRS, care a înregistrat o scădere constantă, de la 16,6% în 2013, la 6,7% în 2021.

Crește și presiunea

55% dintre cei 3.900 de hotelieri chestionați au recunoscut că se simt presați de OTA să accepte condiții pe care altfel nu le-ar oferi în mod voluntar, cum ar fi politica de anulare sau reduceri speciale.

Mai multe informații despre tensiunea dintre hoteluri și Booking:

Hotelierii salută limitarea puterii lui Booking de către UE

Booking distruge legăturile cu hoteluri aflate în criza coronavirusului

În ultimii trei ani, procentul standard de comision a rămas același pentru 70% dintre cei chestionați, dar a crescut la 27%. După cum era de așteptat, cu cât este mai mare volumul de nopți de cameră generate de OTA într-un hotel, cu atât este mai mare presiunea percepută, de fapt, 60% au experimentat o creștere a comisionului mai mare decât media standard (30,3% față de eșantionul total).

Cine domină piața de metasearch?

În 2013 aproape jumătate dintre hoteluri nu cunoșteau posibilitățile oferite de metamotoarele de căutare, în timp ce anul trecut 80% la cunoșteau și 41% le foloseau ca și canal de distribuție.

O ultimă informație din raport este că anul trecut Hotel Ads by Google a fost lider pe piața de metasearch  (73%), urmat de TripAdvisor (57), Trivago (44%). Deja în 2013, TripAdvisor era lider pe piață cu o cotă de utilizare de 71%.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.