Companiile aeriene europene și-au redus cel mai mult emisiile de CO2 la zborurile de lung curier, în perioada dintre mai 2019 și mai 2022. Acest lucru este evidențiat de raportul întocmit de IBA, o firmă de consultanță globală în domeniul informațiilor de piață pentru aviație, care monitorizează anual peste 65.000 de aeronave și 35 de milioane de zboruri.
Raportul indică faptul că cele mai importante companii aeriene din lume și-au redus emisiile de CO2 cu până la 17% din 2019. Aceasta urmează o scădere generală cu 5,9% a emisiilor de CO2 pe loc/kilometru parcus. Îmbunătățirile tuturor operatorilor au fost conduse în mod fundamental de reînnoirea flotelor cu avioane de nouă generație care sunt mai eficiente în consumul de combustibil.
Primul pe rază lungă, medie și scurtă
SAS și-a redus emisiile de CO2 pe scaun-kilometru cu 18% din 2019, cea mai semnificativă îmbunătățire dintre toți operatorii din clasament. Piața de transport de mediu curier este condusă de Beijing Capital Airlines, cu o reducere de 16% a emisiilor de CO2. Air Canada se remarcă pe piața de scurt curier cu o reducere de 17% a emisiilor de CO2 din 2019.
Iasă în evidență faptul că clasamentul reducerilor de emisii de carbon pe rutele de lung curier este condus de companiile europene, SAS fiind urmată de Iberia, cu o reducere de 17% și de Icelandair, cu 15%. În schimb, reducerile pe rutele de mediu curier sunt conduse de companiile aeriene asiatice, prima companie europeană, TUI Airways, aflându-se abia pe locul șapte cu o scădere de 9% a reducerilor de CO2 pe loc/kilometru parcus. În cazul rutelor de scurt curier, la fel ca și în cazul rutelor de lung curier, o companie spaniolă, Volotea, se află pe locul al doilea, cu o scădere de 14% a emisiilor de CO2.
În general, raportul IBA atribuie scăderea emisiilor de CO2 reînnoirii flotei cu avioane Airbus. Datele privind emisiile de carbon ale IBA NetZero, un program al platformei, indică faptul că aeronavele A319 produc cu 31% mai puține emisii pe loc/kilometru decât Boeing 717.
Sursă: hosteltur.com