Shadow

Cinci tehnologii de frontieră care schimbă status quo-ul în turism

Irene Gómez, director de Open Innovation al companiei Telefónica din Spania, a menționat în discursul său de la MarketHub pe care l-a organizat Hotelbeds la Amsterdam, cele cinci tehnologii de frontieră capabile să schimbe status quo-ul în sectorul turismului. Tehnologiile de frontieră, potrivit ONU, „sunt cele care valorifică digitalizarea și conectivitatea, inclusiv inteligența artificială, internetul lucrurilor, big data, blockchain, 5G, imprimarea 3D, robotică, dronele, editarea de gene, nanotehnologia și energia solară fotovoltaică”. Acestea redefinesc lumea noastră, în special viitorul nostru post-pandemic„. 

În cazul sectorului turismului, Telefónica a identificat cinci dintre aceste tehnologii capabile să îl transforme pentru totdeauna:

  1. – Evoluția rețelelor de date, al căror schimb este din ce în ce mai rapid, și modalitatea. În acest sens, Irene Gómez vede în industria hotelieră „roboți autonomi și conectați, capabili să învețe cu ajutorul inteligenței artificiale să se organizeze în funcție de obiectivele și comportamentele stabilite de managerii lor umani. Roboții vor colabora pentru a îndeplini aceste obiective fără ca noi să ne dăm seama”.
  2. – Computing omniprezent și de ultima generație, cu microprocesoare peste tot, care vor schimba modul în care mediul înconjurător relaționează cu noi fără interacțiune umană. Aplicarea acestor microprocesoare în elemente comune de-a lungul întregii experiențe de călătorie va avea ca rezultat, de exemplu,bagaje inteligente, bănci unde ne putem încărca dispozitivele în timp ce ne odihnim în timpul vizitei în oraș sau chiar farfurii inteligente care ne vor avertiza dacă ceea ce urmează să mâncăm include alimente la care suntem alergici. Și toate acestea, după cum a subliniat directorul de inovare deschisă de la Telefónica, „le vom folosi aproape fără să ne dăm seama, ceea ce reprezintă cea mai puternică inovație.
Irene Gómez, directorul de Openn Innovation la Telefónica, a cerut companiilor din sectorul turistic „să privească lumea care vine cu ochii antreprenorului”.
  1. – Generalizarea inteligenței artificiale (AI), deoarece potrivit expertului, „ne aflăm abia la început dezvoltării acesteia”. Mai ales în cazul AI generativă” capabilă să genereze orice tip de date, fie că este vorba de text, imagini sau videoclipuri, pornind de la datele existente pentru a crea date noi și surprinzătoare. ChatGPT este un bun exemplu în acest sens, care va primi în curând noi capacități, cum ar fi capacitatea de a vedea și de a interpreta imagini. Într-un viitor nu foarte îndepărtat, inteligența artificială va fi ghidul său asistentul nostru atunci călătorim, atunci când călătorim, cunoscându-ne atât de bine preferințele încât va planifica și rezerva călătoria. Chiar și atunci când vom face o fotografie unei clădiri, de exemplu, ne va oferi informații despre aceasta. Pe termen scurt, inteligența artificială este scalabilă.

Alte informații generate de MarketHub Europe al Hotelbeds la Amsterdam, în:

Forțe perturbatoare care ar putea pune în pericol redresarea turismului

Turismul va crea 126 de milioane de locuri de muncă în 10 ani

Oportunitățile de afaceri generate de noile obiceiuri ale cererii

Colaborarea între furnizori este necesară pentru a îmbunătăți personalizarea

Călătorul preia controlul, iar acest lucru va schimba industria turismului

  1. – Economia de token-uri sau tokenomics, web 3 și rețelele descentralizate. Gómez are în vedere „un sistem financiar sustenabil bazat pe token-uri, care se va aplica, de asemenea, la o carte de îmbarcare sau la un program de loialitate. Economia de token-uri poate descentraliza puterea și poate reda utilizatorilor proprietatea asupra datelor, dar are nevoie de o comunitate care să susțină obiectivele acestor evoluții. În cazul industriei de turism, văd o rețea autonomă de organizare a călătoriilor bazată pe web3, cu transparență, trasabilitate și proprietate asupra datelor utilizatorilor; sau un program de loialitate autonom cu blockchain și fără obligații.
  2. – Mediul phygital, rezultat al combinării lumii fizice cu cea digitală. În acest sens, managerul Telefónica prevede „un Metavers phygital, cu noi lentile, care combină realitatea virtuală și augmentată, cu senzori, dispozitive și rețele sociale interconectate. Aceasta va facilita coexistența oamenilor, a locurilor și lucrurilor pe aceeași scenă”.

Irene Gómez recomandă companiilor de turism să treacă de la un mod pasiv și de supraviețuire în ceea ce privește inovarea la un mod proactiv și anticitipativ, de la creația internă la cea externă și la co-creația deschisă; și de la evoluția individuală a întreprinderilor la o evoluție colaborativă la nivel de sector. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.