Shadow

Cinci (+1) nișe de oportunitate pentru un sector hotelier rezilient

Mariana Palmeiro, consultant hotelier și profesor invitat la Les Roches și Glion, amintește ca în ultimele două decenii „modelul de distribuție hotelieră a fost modificat de către OTA, un mare competitor precum Airbnb (și emulatorii săi) și a sosit o pandemie. Criza a forțat hotelurile să nu mai funcționeze aproape peste noapte și pentru o perioadă largă de timp. Cu toate acestea, sectorul continuă să avanseze, adaptându-se la noile realitați și transformând tendințele în oportunitați„. 

Într-un context de proiecte puternice de dezvoltare hotelieră în multe regiuni, Mariana Palmeiro a selectat „unele dintre principalele tendințe de luat în considerare, observând modul în care hotelierii răspund”.

  1. Încurajează nomazii digitali să socializeze

Pentru Palmeiro, „a avut loc o schimbare radicală a atitudinilor: această nouă generație de muncitori la distanță  este interesată de comunitate, să fie printre colegi care au aceleași păreri și bucurându-se de o viață mai echilibrată. În același timp, atunci când lucrează cu un termen limită, nu vor neapărat să fie înconjurați de turiști”.

Aceasta înseamnă, după cum a explicat expertul, că „era centrelor de afaceri hoteliere blânde s-a încheiat, dând loc unor spații de coworking mai distractive, iar camerele suite sunt reconfigurate pentru a include un birou și pot deveni un spațiu de întâlnire funcțional atunci când este necesar”.

Mariana Palmero, expertă în turism de wellness, a asigurat ca „oaspeții preocupați de sănătate au tendința de a cheltui mai mult; probabil pentru că sunt dispuși să plătească pentru sesiuni de yoga și antrenori personali, sau să aleagă restaurantul hotelului dacă au încredere ca are mâncare sănătoasă”.

Oportunitatea este și pentru destinațiile turistice, astfel încât acestea „să creeze programe de marketing personalizate pentru a atrage acest segment de cerere, ideal cu birourile de turism și companiile hoteliere care lucrează mână în mână pentru a amplifica mesajul și a se asigură că promisiunile sunt credibile și pot fi îndeplinite”.

  1. Ascensiunea turismului de wellness

Având în vedere ascensiunea acestui segment turistic, multe hoteluri se angajează să se repoziționeze în turismul de sănătate și wellness, dar consultantul a avertizat că „s-ar putea să nu fie atât de simplu sau lipsit de riscuri „. În acest sens, el a recomandat „aflarea mai întâi dacă în apropierea stabilimentului există experți în aceste modalități, întrucât mulți nu își permit să aibă acești profesioniști pe statul de plată cu normă întreagă; și, de asemenea, „verificați concurența locală înainte de a face un angajament financiar major”.

Odată rezolvat acest lucru, pentru a fi considerat un hotel preocupat de bunăstare, Palmeiro pledează pentru gesturi mici precum „includerea unor opțiuni mai sănătoase în minibar sau introducerea de ritualuri de somn și trezire aliniate cu ciclurile ritmului cicardian, alaturi de meniul tipic de perne”.

  1. Adoptarea tehnologiei în turismul de wellness crează oportunități și elimină amenințarea

Tehnologia aplicată acestui segment oferă promisiunea de a crea o oportunitate și de a anula o amenințare în același timp. Și este că, după cum a detaliat expertul, „noile tehnologii precum camerele hiperbare, crioterapia și altele similare, sunt mai eficiente decât multe dintre ritualurile și tratamentele tradiționale balneare”.

Deși acest timp de tratament poate necesită „mai puține locuri de muncă în sector, acestea vor fi mai interesante și mai bine plătite, lucru esențial pentru un segment care se luptă să atragă muncitori în plin războiul actual pentru talente” din industria turistică.

  1. Implementarea tenologiei inteligente în hoteluri 

Tehnologia trebuie, de asemenea, să favorizeze ca, în cazul în care clientul cere interacțiunea umană, să existe „angajați care au fost eliberați de la recepție și se află în hol să îi întâmpine, să le răspundă la întrebări și să le dea recomandări ale destinației”. Acest lucru îl poate face pe oaspete să se simtă ca „hotelul este bine integrat în comunitatea sa”.

De acest tip de rol orientat către client, după cum a recunoscut Palmeiro, „necesită abilități excelente interpersonale, precum și o cunoaștere enciclopedică a destinației și, prin urmare, este mai plină de satisfacții atât din punct de vedere profesional, cât și potențial din punct de vedere al remunerației”; ceea ce este esențial pentru „a atrage și retine talentul de care are nevoie sectorul”.

  1. Marketingul devine „transformator”

„Economia de transformare” a lui Pine și Gilmore, autori și ai termenului de „economia experienței”, inventat chiar înainte de sfârșitul milenului, va afecta marketingul hotelier” amplificând în mesaje această noțiune de transformare prin experiențele călătoriei, mai ales în jurul noțiunii de sănătate și bunăstare. Mesajele vor fi și mai personalizate, mai alex în segmentul de lux, cu ajutorul digitalizării„.

Equinox, care a început în lumea fitnessului, a deschis ceea ce numește „cel mai fit hotel de pe Pământ” la New York, cu promisiunea că sejurul îi va ajuta pe oaspeți în călătoria lor personală să fie mai sănătoși, mai concentrați și cu performanțe mai mari. Economia transformațională trece de la teorie la practică.
  1. A mers prea departe „explozia” brandurilor hoteliere?

Dacă până acum tendințele au fost dezvăluite ca oportunități, aceasta, după cum a recunoscut Palmeiro, „este puțin mai deschisă dezbaterii: fragmentarea sectorului într-o abundență de sub segmente, fiecare propriul set de branduri concurente”.

Deși este adevărat că posibilitatea de a alege este un lucru bun pentru consumator, după cum a adăugat acesta, „a mers prea departe acest proces în sectorul hotelier? Sunt clienții mai confuzi decât inspirați de a se confrunta cu atâtea branduri? Vor simți că brandurile anterior independente care fac acum parte dintr-un grup multinațional pot continuă să ofere experiențe autentice? S-ar putea să vedem o oarecare raționalizare de-a lungul timpului, deoarece marii operatorii se concentrează pe un singur brand de stil de viață, un brand de tip boutique etc.”.

Firul comun al acestor șase tendințe este, în propriile sale cuvinte, „lupta constantă a industriei hoteliere de a atrage și reține personalul, pentru a putea oferi și experiențe transformatoare și ultraperosnalizate oaspeților”. 

Și este că, așa cum a concluzionat Mariana Palmeiro, „ca industrie trebuie să ne gândim la modul în care să atragem și să entuziasmăm tinerii să lucreze în ea; implementarea tehnologiei pentru a ne oferi mai multă libertate de a investi în oameni și de a le oferi caracteristici care îi captivează pe ei și pe oaspeții lor; și readucem acea noțiune de interacțiune personalizate, de la persoana la persoană, pe care Airbnb a folosit-o în acest sens atunci când a apărut o provocare pentru afacerea tradițională a hotelurilor”.

„Dacă sectorul hotelier este capabil să realizeze acest lucru, va obține o creștere excepțională, pentru că este calea urmată de cererea oaspeților”.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.