Shadow

ChatGPT: cinci cazuri de utilizare pentru a ajuta o destinație turistică

ChatGPT poate fi foarte util pentru sectorul turismului, în special pentru destinații, potrivit lui Rafael de Jorge, fondatorul Growtur, „deoarece poate oferi informații rapide și precise despre obiectivele turistice, cultură și tradițiile unei anumite destinații”. Dar poate, de asemenea, „să ajută să răspundă la întrebările comune ale turiștilor, cum ar fi opțiunile de cazare și de transport disponibile”, sau „să ofere recomandări personalizate  călătorilor pe baza intereselor și preferințele acestora”, îmbunătățind satisfacția și loialitatea acestora. 

Rafael de Jorge a enumerat cinci exemple despre cum ChatGPT poate ajuta o destinație turistică precum Benidorm:

  1. -Informații turistice instantanee

În versiunea sa de chatbot, ChatGPT poate furniza informații turistice instantaneu și într-un mod personalizat  pentru fiecare utilizator. Acesta poate răspunde la întrebări despre ce să faci în Benidorm, unde să te cazezi, unde să mănânci, cum să te deplasezi în oraș, orarul mijloacelor de transport sau evenimente, printre altele.

ChatGPT, după cum a adăugat De Jorge, „poate trimite, de asemenea, recomandări personalizate pe baza preferințele utilizatorului; de exemplu, dacă acesta spune că îi place natura”.

  1. – Asistența 24 de ore pe zi

Un chatbot, precum ChatGPT este disponibil 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână, astfel încât utilizatorii pot obține informații turistice își pot rezolva îndoielile în orice moment. Problema este că, potrivit expertului, „nu dispune de informații actualizate, deoarece nu este conectat la internet”, ci „Bing (Microsoft), care a implementat și el ChatGPT”.

Destinațiile, așa cum a avertizat Rafael Jorge, vor fi nevoite să „antreneze” ChatGPT pentru a răspunde întrebările și a rezolva cât mai eficient posibil îndoielilor utilizatorilor”.

Prin urmare, după cum a explicat fondatorul Growtur, „motoarele de căutare se schimbă și se adaptează la un nou model care va deveni în curând predominant”. Din acest motiv, el recomandă că „hotelurile, unitățile de cazare și atracțiile turistice din destinații să se poziționeze în acest scop în Bing„, deși „nu există nicio îndoială ca și Google își va lansa în curând motorul de căutare alimentat de inteligența artificială„.

  1. – Servicii mai rapide și mai eficiente pentru clienți

În calitate de chatbot, ChatGPT poate răspunde la întrebări și poate rezolva rapid și eficient întrebările. Acest lucru îi ajută pe utilizatori să obțină cu ușurință informațiile de care au nevoie, fără a fi nevoiți să aștepte să vorbească cu un agent de servicii pentru clienți. Însă, sugerează De Jorge, „pentru a putea furniza toate aceste informații, destinația va trebui mai întâi să o antreneze„.

„Marele avantaj al ChatGPT, mai ales de când și-au deschis API-ul, este că poate fi integrat în diferite platforme de pe care se pot extrage informații, cum ar fi site-uri web, rețele sociale, aplicații de mesagerie etc.”, după cum a subliniat Rafael de Jorge.

  1. – Utilizarea inteligenței artificiale

În calitate de chatbot ChatGPT poate utiliza inteligența artificială pentru a îmbunătăți experiența utilizatorului. De exemplu, potrivit expertului, „poate învăța din interacțiunile călătorilor pentru a oferi în viitor răspunsuri mai precise și mai personalizate. De asemenea, se poate integra cu alte instrumente de inteligență artificială, cum ar fi recunoașterea vocală și procesarea limbajului natural, pentru a face interacțiunea mai naturală și mai umană.

Unul dintre factorii care contribuie la acest proces de învățare este faptul că „istoricul de căutare ale aceluiași utilizator este stocat în instrumentul ChatGPT însuși, ceea ce ajută tehnologia să învețe și să ofere răspunsuri din ce în ce mai adaptate la parametrii de căutare ai utilizatorii”.

Totuși, după cum a avertizat Rafael de Jorge, „în Bing, lucrurile se schimbă, deoarece nu îți permite să adresezi decât 15 întrebări pe subiect și te obligă să deschizi unul nou atunci când atingi această limită, astfel încât nu poți acumula cunoștinte, cel puțin a priori”.

  1. – Ce ziceți de un tur cu ghid?

Inteligența artificială care modelează ChatGPT poate crea chatbots personalizați pentru a promova atracțiile turistice și serviciile unei companii sau ale unui oficiu de turism într-o varietate de moduri. O modalitate posibilă ar fi utilizarea tehnicilor de procesare a limbajului natural pentru a proiecta o conversație interactivă care să imite cea a unui agent de turism.

De exemplu, robotul de chat ar putea să întrebe despre preferințele utilizatorului, cum ar fi bugetul, interesele, durata călătoriei, vârsta, etc. Pe baza răspunsurilor, acesta ar putea recomanda diferite opțiuni pentru atracții sau service turistice, cum ar fi restaurante, hoteluri sau excursii, printre altele.

De exemplu, De Jorge a întrebat ChatGPT și chatbot-ul Bing ce ar putea vedea în Benidorm într-o zi cu răspunsuri destul de cuprinzătoare. „Diferența este că Bing oferă în fiecare dintre propunerile sale linkuri pentru a accesa site-ul web al activității și a afla orarul acesteia sau pentru a o rezerva direct.

Mai multe informații despre ChatGPT:

ChatGPT: puțin calm, pentru că impactul său asupra turismului este încă departe de a fi atins

10 sarcini pe care ChatGPT le va îndeplini într-un birou de informare turistică

Expedia crește cu ChatGPT

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.