Iberia a fost recunoscută drept cea mai punctuală companie aeriană din Europa în 2022 de către compania internațională de consultanță Cirium, care a verificat că 85,7% dintre zborurile sale au sosit în medie la timp. Air Europa, Iberia Express și Vueling ocupă următoarele poziții în Topul 1. Astfel, acest clasament este dominat de companiile aaeriene spaniole.
Lista On-time Performance Report realizată de firma specializată în analiza aviației plasează abia începând de pe locul cinci companii dintr-o altă țară, aceasta fiind Austrian, cu o rată de punctualitate de 82%. Aceasta este urmată de Norwegian Air Shuttle (81,29%) și ITA Airways (80,29%).
Clasamentul Cirium continuă cu Norwegian Air International pe locul opt și o punctualitate de 79,03%, urmată de Finnair, cu 75,16% și, în cele din urmă, de LOT – Polish cu 75,08% de sosiri la timp pe aeroporturile lor de destinație în ultimul an.
Cu toate acestea, pentru a defini corect oportunitatea, este necesar să se ia în considerare numărul de zboruri efectuate în ultimele douăsprezece luni, Vueling fiind compania care a zburat cel mai mult, cu 197.546 de conexiuni, pentru o rată de punctualitate de 82,04%, urmată de Austrian, cu 95.708, și ITA Airlines cu 91.841, față de 91.154 ale Iberia.
Efort colectiv
„Punctualitatea este una dintre valorile cele mai apreciate de către clienții noștri, astfel că acest premiu este un mare motiv de mândrie pentru noi și o recunoaștere a muncii depuse de fiecare dintre angajații care se asigură că avioanele noastre decolează și aterizează la timp”, a declarat Javier Sánchez-Prieto, președintele Iberia.
„Toate domeniile și afacerile companiei trebuie să fie perfect coordonate ca o orchestă pentru a asigura succesul operațiunii”.
După doi ani marcați de pandemia COVID-19, când industria transportului aerian s-a confruntat cu cea mai profundă criza din istoria sa, 2022, a fost anul redresării sectorului, dar și al marilor provocări operaționale din cauza cererii mai intense decât cea anticipată de experți, potrivit Iberia.
Astfel, în lunile de vară, numeroase aeroporturi europene și nord-americane în care operează Iberia s-au confruntat cu probleme operaționale, din cauza, printre altele, a lipsei de forță de muncă. În ciuda acestui context nefavorabil, Iberia și-a menținut standardele de punctualitate, fiind cea mai punctuală companie aeriană din Europa.
Mai multe informații despre punctualitatea companiilor aeriene
– Cele mai punctuale companii aeriene în 2021
– O companie aeriană își îmbunătățește punctualitatea cu ajutorul inteligenței artificale și video
Sursă: hosteltur.com