Shadow

Boeing obține primele comenzi pentru 737 MAX de la oprirea sa la nivel mondial

În cele din urmă, Boeing a găsit cumpărători pentru aeronava sa problematică 737 MAX, prima firma pentru cele mai vândute aeronave de la lansarea sa în martie. În timp ce rivalul său european Airbus a continuat să-și crească portofoliul de comenzi, după ce a început cu vânzarea a 170 de aeronave pentru 27.000 de milioane de euro

 

Marți, a treia zi a Dubai Airshow 2019, Boeing a anunțat o comandă pentru 20 dintre avioanele unei companii aeriene neindentificate, deși aceste două versiuni nu au fost incluse în mod expres în interdicție: 10 aparținând versiunii 737 MAX 7 și 10 din MAX 10, cea mai mare care încă în dezvoltare, ceea ce va permite o treime mai mare decât versiunea mai mică. 

 

Pentru observatorii din sector, achiziționarea Sun Express oferă un vot de încredere modelului de aeronave care a fost pe teren încă de la jumătatea lunii martie, după ce de-al doilea dintre două accidente fatale care au ucis 346 de persoane. 

 

„Avem o relație durabilă, solidă și fiabilă cu Boeing și, prin urmare, am decis să transformăm opțiunea noastră într-o comandă”, a declarat CEO-ul SunExpress, Jens Bischof. „Avem încredere deplină ca Boeing va livra o aeronavă sigură, fiabilă și eficientă”, a adăugat el.

 

Comenzile sunt destul de modeste și pentru multe mai puține avioane decât una mult mai mare anunțată anterior de rivalul său Airbus făcută de Air Arabia pentru 120 din modelul A320, concurentul modelului 737 MAX. Prețul de listă al acestor aeronave cu un singur culoar este de 14 miliarde de dolari (12.640 de milioane de euro), în timp ce cele 10 avioane pe care SunExpress le cumpără au un preț de listă de 1,2 miliarde de dolari (1.084 de milioane de euro). 

 

Boeing a anunțat, de asemenea, ca compania aeriană națională a Kazahstanului, Air Astana, a semnat o scrisoare de intenție de a cumpăra 30 de avioane 737 MAX pentru a le utiliza cu noul său brand low cost FlyArystan. „Credem că MAX va oferi o platformă solidă pentru creșterea FlyArystan în întreaga noastră regiune, odată ce avionul va reveni cu succes”. 

 

Cu toate acestea, o scrisoare de intenție nu este o comandă fermă. În iunie, la Salonul Aeronautic de la Paris, International Airlines Group (IAG) – holding format din British Airways, Iberia, Vueling, Aer Lingus și Level – a semnat o scrisoare de intenție pentru cumpărarea a 200 de avioane 737 MAX, un model pe care nu l-a menționat în comunicatul de presă, dar această cerere de cumpărare nu a dus încă la nici o comandă parțială sau fermă

Chiar și așa, pe măsură ce Boeing continuă luptă pentru a obține aprobarea pentru ca 737 MAX să revină la serviciu și să poată începe livrarea avioanelor pe care le-a fabricat de la oprirea la sol, orice anunț de vânzare de orice fel este o veste bună pentru Boeing

 

Avion cu fuselaj larg

Însă dificultățile lui Boeing în Dubai nu s-au limitat doar la faptul că Airbus l-a depășit în vânzarea de avioane cu un singur culoar. Rivalul său european a anunțat o tranzacție de 16.000 de milioane de dolari (14.450 mil. €) pentru 50 de aeronave A350 solicitate de Emirates. 

 

Boeing fusese depășit de Airbus în vânzarea de avioane cu un singur culoar chiar și înainte de prăbușirea avionului 737 MAX, dar conducea vânzările de aeronave cu fuselaj larg mai scumpe și profitabile. În Dubai, vânzarea de avioane cu fuselaj larg au fost, de asemenea, modeste, deoarece a vândut doar două 787 Dreamliners către Biman Bangladesh Airlines la un preț de lista de 585 milioane de dolari pentru perechea de unități. În plus, EgyptAir a anunțat că va închiria două Dreamliners suplimentare de la compania de leasing AerCap, iar guvernul din Ghana a semnat, de asemenea, acorduri intenție pentru trei Boeing 787-9 pe care le va oferi unei noi companii aeriene locale la care are o participare. 

 

Mai multe comenzi pentru Airbus

La rândul său, Airbus a anunțat semnarea a două contracte cu Air Senegal, compania low cost din Arabia Saudita Flynas și firma de leasing și finanțare GE Capital Aviation Services (GECAS), aparținând General Electrics, care achiziționează împreună 50 de avioane

 

Producătorul aeronautic european a declarat într-un comunicat că GECAS va cumpăra 12 unități ale modelului A330neo și alte 20 din noile sale avioane cu fuselaj larg și de lung curier A321XLR. Flynas a făcut o comandă pentru 10 A321XLR, la care se adaugă cele 80 de avioane din familia A320 cumparate în 2016. Iar Air Senegal a semnat un memorandum de înțelegere pentru opt A220-300, după ce a devenit prima companie aeriană africană care operează A330neo, noua generație de avioane de fuselaj larg a Airbus. 

 

La cele trei contracte se adaugă cel la care s-a ajuns cu EasyJet pentru 12 aeronave A320neo, a căror valoare la prețul de catalog ar depăși 1.200 milioane de euro. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.