Shadow

Boeing înregistrează o pierdere istorică din cauza crizei modelului său 737 MAX

Boeing a raportat săptămâna trecută o pierdere trimestrială de 2.900 milioane de dolari (2.603,5 mil. €) din cauza că au continuat să crească costurile asociate cu oprirea la sol a flotei mondiale a modelului său 737 MAX. În al doilea trimestru, producătorul aeronautic american a înregistrat venituri de 15,8 miliarde de dolari (14.185,4 mil. €), număr care reprezintă o scădere de 35% față de aceeași perioadă a anului trecut, în mare parte datorită opririi de livrări a modelului MAX. 

 

De asemenea, Boeing a afirmat că portofoliul său de cereri de avioane rămâne puternic, cu peste 5.500 de unități evaluate la 390 miliarde de dolari (350.123 milioane de euro). 

 

Numerele reflectă anunțul surpriză făcut de Boeing acum două săptămâni, că va include o plată de 5.600 de milioane de dolari, derivată din costul de compensații pentru companiile aeriene care operează avionul MAX, în timp ce avansează încă 1,7 miliarde de dolari în costuri legate de decelerarea producției.

737 MAX, fabrica Boeing din Renton (Fotografie: Lindsey Wasson/Reuters).
737 MAX, fabrica Boeing din Renton (Fotografie: Lindsey Wasson/Reuters).

 

Modelul MAX a fost interzis la nivel mondial începând cu jumătatea lunii martie, după accidentele tragice ale zborurilor 610 ale Lion Air și 302 a Ethiopian Airlines, în mai puțin de cinci luni, în care, au murit în total 346 de persoane, după ce s-au înregistrat erori atribuite software-ului MCAS (Maneuver Character Enhancement System)

 

Anunțul lui Boeing este un indiciu al costurilor celor două accidente și a lăsării la sol al aeronavelor. Producătorul aeronautic a anunțat deja un cost estimat la 1 miliard de dolari din cauza întârzierilor de producție și livrare, plus un fond de 100 de milioane de dolari pentru familiile victimelor și comunităților afectate de accidente. 

 

„Acesta este un moment definitoriu pentru Boeing și rămânem concentrați pe valorile noastre de siguranță, calitate și integritate în tot ceea ce facem, în timp ce lucrăm pentru a readuce serviciul 737 MAX în siguranță”, a declarat Dennis Muilenburg, CEO-ul Boeing. 

 

Daune colaterale

Impactul interdicției operaționale asupra modelului MAX merge și mai departe. Southwest Airlines, American Airlines și United Airlines, cele trei companii aeriene ale Statelor Unite, care operează Boeing 737 MAX-8 au anulat operațiunile prevăzute cu acest model până în noiembrie și, probabil, nu îl vor mai programa în acest an, ceea ce înseamnă mii de zboruri și reducere puternică a veniturilor. Și același lucru se întâmplă cu toate companiile aeriene din lume care operează acest model. 

 

Boeing, cel mai mare exportador de producții din țară, a oprit livrările avionului MAX, chiar dacă încă produce la un ritm redus. Acest lucru înseamnă avioane care urmează să fie livrate în valoare de peste 30 de miliarde, ceea ce contribuie la o scădere în ultimele luni a comenzilor pentru bunuri durabile americane și la exportul de avioane comerciale, potrivit estimărilor făcute de New York Times

 

Boeing a realizat o actualizare a software-ului pentru aeronavă și lucrează cu Administrația Federală a Aviației (FAA) și alte autorități de reglementare globale pentru ca MAX să zboare din nou. Cu toate acestea, pe măsură ce lucrările continuă, noi probleme continuă să apară. (A se vedea: O nouă eroare cu risc mare în software-ul avionului Boeing 737 MAX). 

 

Săptămâna trecută, Boeing a spus că anticipează că MAX ar avea autorizație pentru a zbura din nou în Statele Unite și pe alte piețe până la începtului ultimului trimestru al anului 2019. Dar în practică, s-ar putea că anul viitor să înceapă avioanele să zboare din nou. 

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.