Shadow

Anulările și întârzierile de zboruri se triplează față de 2019

Potrivit raportului Amadeus care analizează modul în care zborurile întârziate sau anulate, cu cel puțin 48 de ore în avans, afectează companiile aeriene, 64% dintre acestea investesc în noi tehnologii pentru a-și îmbunătăți capacitatea de reacție. Motivul principal: îmbunătățirea imaginii publice. Doar 34% pun pe primul loc efectul economic.

Anul trecut au existat aproape de trei ori mai multe întreruperi de zbor (întârzieri sau anulări) decât în 2019, potrivit raportului Amadeus „Better together: rethinking how to manage disruption in aviation”, la care au participat peste 200 de directori ai companiilor aeriene.

Studiul investighează barierele tehnice, organizaționale și comerciale, în calea unei mai bune gestionări a așa-numitelor perturbări, identificând în același timp experiența pasagerilor, reducerea costurilor și riscul operațional ca fiind catalizatori ai schimbării.

Anulările și întârzierile de zbor au crescut cu 300% față de 2019
În 2023, întreruperile de zbor au crescut cu 300% față de 2019. Sursă AI.

Conform constatărilor raportului, pentru majoritatea directorilor de companii aeriene și aeroporturi intervievați (52%), companiile lor se confruntă în prezent cu mai multe perturbări decât în 2019, în comparație cu o treime care au raportat mai puține. Având în vedere că tot mai mulți lideri se așteaptă ca nivelul de perturbare să rămână ridicat, luarea de măsuri pentru atenuarea impactului a devenit o prioritate.

Printre motivele creșterii puternice, Harry Gewal, directorul de infrastructură și experiență a clienților din cadrul IATA, subliniază că „în 2022, companiile aeriene au avut probleme de aprovizionare și de personal, dar în 2023, companiile aeriene se confruntă pur și simplu cu o revenire fără precedent a cererii. Desigur, acest lucru este foarte binevenit, dar aduce provocări operaționale.

Anulările și întârzierile de zbor au crescut cu 300% față de 2019
Companiile aeriene recunosc o lipsă de integrare a sistemelor lor pentru a răspunde eficient la anulările și întârzierile de zboruri. Sursă: Unsplash.

De fapt, profesioniștii din industrie care au participat la raport menționează, pe lângă acești factori, lipsa de personal și cererea crescută, și alți factori cum ar fi vremea nefavorabilă și dificultățile în menținerea și recrutarea personalului.

Cât costă anulările și întârzierile zborurilor?

Unul dintre cele mai controversate aspecte este măsurarea costurilor generate de perturbări. Potrivit majorității experților implicați în raport, este foarte dificil pentru companii să măsoare și să abordeze atât costurile directe, cât și cele indirecte.

Mai mulți reprezentanți ai companiilor aeriene au subliniat că, de obicei, transportatorii sunt cei care plătesc cea mai mare parte a facturii, indiferent de cauza care a dus la întârziere sau anulare. În lipsa unei modalități clare de identificare și documentare a acestora din urmă, este dificilă pentru industrie să creeze un sistem de împărțire a costurilor în iîntregul sector.

Investiții pentru îmbunătățire

Printre principalele provocări cu care se confruntă companiile aeriene se numără integrarea insuficientă a sistemelor lor, care poate împiedica furnizarea de informații în aeroporturi. 26% dintre respondenți au evidențiat „lipsa unei planificări computerizate sau automatizate pentru a reconstrui programele de zbor”.

În acest context, o mare majoritate a companiilor aeriene (64%) indică faptul că investesc în noi tehnologii pentru a atenua consecințele incidentelor operaționale. Principalul motiv al acestor investiții este „îmbunătățirea imaginii publice”, cu 70%, cu mult înaintea reducerii costurilor”, cu 34%.

A se citi și: Cele mai punctuale 10 companii aeriene europene.

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.