Shadow

Selecția deschisă pentru Capitala Europeană a Turismului Inteligent 2020

Comisia Europeană a lansat a doua selecție pentru Capitala Europeană a Turismului Inteligent 2020, pentru a recunoaște orașele care se remarcă pentru inițiativele lor turistice relevante, inovatoare și durabile. În prima ediție, Capitala Europeană a Turismului Inteligent 2019, orașele alese au fost Helsinki și Lyon

 

Comisia Europeană dorește să recunoască rolul important al turismului în cadrul UE, a treia crea mai importantă activitate socio-economică care reprezintă aproximativ 10% din Produsul Intern Brut al Uniunii. Sectorul joacă un rol crucial în generarea creșterii economice și ocuparii forței de muncă, dar are încă un mare potențial de dezvoltare. 

 

Prin urmare, prin această inițiativă, pe baza unei propuneri a Parlamentului European, se urmărește evidentierea celor mai importante realizări obținute de orașele europene în domeniul turismului inteligent și să se asigure că atât vizitatorii, cât și rezidenții pot beneficia de acestea. 

 

Cu această distinctie, acestea urmăresc să consolideze dezvoltarea inovativă generată de turism în orașele Uniunii Europene și împrejurimele sale, să le sporească atractivitatea și să consolideze creșterea economică și crearea de locuri de muncă. De asemenea, doresc să stabilească o rețea de schimb de bune practici între orașele care participă la acest proces, creând oportunități de colaborare și noi consorții. 

Helsinki (în imagine) și Lyon sunt în acest an Capitalele Europene de Turism Inteligent, la prima ediție a acestei desemnări.
Helsinki (în imagine) și Lyon sunt în acest an Capitalele Europene de Turism Inteligent, la prima ediție a acestei desemnări.

 

Orașele candidate pentru această distincție în 2020 trebuie să-și demonstreze practicile de inovare în domeniul turismului în patru domenii: accesibilitatea, durabilitatea, digitalizarea și patrimoniul cultural și creativitatea. Candidaturile vor fi evaluate mai întâi de un grup de experți independenți, astfel încât cele 10 selectate să se alăture unei a doua etape în care trebuie să-și prezinte proiectul în fața unui juriu european, care va alege cele două orașe câștigătoare, iar rezultatul va fi făcut public în luna octombrie în timpul unei ceremonii de premii. 

 

Orașele câștigătoare

Ambii câștigători vor primi sprijin din partea experților în domeniul comunicării și de brand pe parcursul anului 2020, inclusiv producția unui video promoțional, o sculptură mare pentru a o plasa într-un loc vizibil, diverse activități promoționale și vizibilitate la nivelul UE

 

În plus față de aceste două orașe, vor primi premii de recunoaștere alte patru orașe cu cel mai mare scor al experților la fiecare categorie individuală

 

Cererile candidatelor pot fi depuse până la data de 10 mai

 

Sursă: hosteltur.com

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.