Booking promite Bruxellesului că va elimine practicile înșelătoare de pe site-ul său web

După plângeri continue cu privire la practicile sale înșelătoare la afișarea ofertelor, cea mai mare agenție online din lume, Booking.com, a acceptat să respecte legislația comunitară. Acest anunț surprinzător este cel făcut recent de Comisia Europeană după ce a ajuns la un acord cu OTA, care s-a angajat acum să „ajusteze practicile sale în prezentarea ofertelor și a prețurilor la legislația Uniunii Europene”. Aceasta are termen până la 16 iunie să respecte legea. 

După o negociere cu Comisia Europeană și Autoritățile Naționale pentru Protecția Consumatorilor din UE, Booking.com a garantat că va face modificări în modul în care își prezintă ofertele, reducerile și prețurile pentru consumatori pe site-ul său web. Aceasta este o solicitare pe care clienții, precum și hotelierii și autoritățile comunitare au cerut-o și se pare că agenția online o va respecta în sfârșit.

Într-o declarație publicată la data de 20 decembrie de către Comisie, comisarul Justiției și Consumatorilor, Didier Reydners, a declarat că „toate companiile trebuie să îndeplinească standardele noastre înalte de drepturi ale consumatorilor dacă doresc să facă afaceri în UE. În calitate de lider de piață, este vital ca companii precum Booking.com să își îndeplinească responsabilitatile, asigurându-se că sistemele de rezervare a cazărilor online sunt lipsite de tehnici manipulative, cum ar fi ascunderea sponsorizării în depunerea căutărilor, apăsarea necorespunzătoare a utilizatorilor sau rambursări greșite„.

Atât Comisia Europeană, cât și CPC-urile, sub conducerea Autorității Țării de Jos pentru Consumatori și Piețe (ACM), au acceptat angajamentele propuse de Booking.com către Uniunea Europeană după contactele care au durat încă de anul trecut.

Comisia Europeană și Autoritățile Naționale de Protecție a Consumatorului va supraveghea dacă Booking va face cea a promis.

Concret, Booking.com se angajează să efectueze următoarele modificări în practicile sale cel târziu până în 16 iunie 2020:

  • Clarificarea consumatorilor ca orice alertă de tipul „ultima cameră disponibilă!” se referă doar la oferta de pe platforma în sine.
  • A nu prezenta o ofertă cu timp limitat dacă același preț va rămâne disponibil după această perioadă.
  • Clarificarea cum sunt clasificate rezultatele și dacă plățile efectuate de furnizorul de hosting către Booking.com și-au influențat poziția în lista rezultatelor căutării.
  • A asigura că atunci când se face o comparație a prețurilor, aceasta se bazează pe circumstanțe diferite (de exemplu, datele șederii) și nu prezintă această comparație ca o reducere.
  • Confirmarea ca comparațiile de prețuri prezentate ca reduceri reprezintă economii autentice, oferind detalii despre prețul ratei standard luate ca referință.
  • Afișarea prețului final pe care consumatorii trebuie să îl plătească (inclsuiv toate comisioanele, tarifele și impozitele obligatorii care pot fi calculate în mod rezonabil în avans) în mod clar și proeminent.
  • Prezentarea cazării ca nefiind disponibilă pe o poziție în rezultatele căutării, în concordanță cu criteriile de căutare ale clientului.
  • A indica în mod clar dacă o cazare este oferită de o gazdă privată sau de un profesionist.

Autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor vor evolua îndeplinerea acestor angajamente prin Booking și, în coordonare cu Comisia Europeană, vor analiza, de asemenea, practicile altor agenții online.

 

Sursă: hosteltur.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.